השרב הכבד ששרר אתמול במישור החוף הבריח רבים לחופי הרחצה. לצד השרב, שהגיע לשיאו בשעות הצהריים, שרר אובך ובאזור חיפה אף ירד במפתיע במשך דקות ארוכות גשם זלעפות. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן רן שימר מסר שבשעות השיא של השרב, בצהריים, הגיעו הטמפרטורות באזור תל אביב ל־36 מעלות, בבאר שבע ל־37 ובעין גדי ל־38.



על פי התחזית היום (ראשון) תחול ירידה בטמפרטורות, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. גם מחר תימשך הירידה בטמפרטורות ובשלישי החורף יגיע לביקור קצר. במהלך היום צפויים גשמים מלווים בסופות רעמים בעיקר באזורי הצפון והמרכז ואף קיימת סכנת שיטפונות. בצפון הנגב צפוי גשם קל. ביום רביעי עדיין ייתכנו גשמים קלים, שייעלמו בהדרגה.



רבים בחרו להעביר את השרב הכבד בחופי הים. "החופים היו גדושים. כולם ברחו לים", סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיק בחופי הרחצה בתל אביב, "רבים עמדו אחד ליד השני במים. היה דגל לבן והים היה נוח".



שרב בחופי תל אביב. צילום: אבשלום ששוני
שרב בחופי תל אביב. צילום: אבשלום ששוני



באזור מדבר יהודה היה חשש מפני גשמים פתאומיים ושיטפונות וביחידת החילוץ מגילות יצאו למבצע מיוחד לפינוי של כ־160 מטיילים ששהו בשעות הצהריים בנחל דרגות. הם חולצו מהמקום, אך בסוף היה רק טפטוף קל באזור.



באזור הצפון שרר חום לצד אובך כבד והראות הייתה מוגבלת. בגליל אלפי מטיילים ניצלו את מזג האוויר הקיצי לבילוי משפחתי מהנה. בראש הנקרה מבקרים רבים פקדו את האתר. גולת הכותרת הייתה באירוע רכיבה ססגוני על אופניים באזור, שבו השתתפו כ־400 רוכבים. ברמת הגולן, לעומת זאת, היה מעט קריר יותר ואנשים רבים הגיעו לטיולי סוסים שיצאו מחוות הבוקרים במרום גולן.



בנהר הירדן נפתחה רשמית עונת שיט הקיאקים ואתמול נצפו מאות משפחות פוקדות את אתרי השיט והאטרקציות לכל המשפחה באזור. בכנרת אלפי נופשים ניצלו את מזג האוויר החם ופקדו במהלך סוף השבוע את החופים. רבים מהם לנו באוהלים ובשקי שינה ובעיקר התמקדו במנגלים ולעיתים הצטננו מעט במים.



בסוף השבוע גם החל רשמית מבצע "מנקים את הכנרת לפסח". ברשות הכנרת ציינו כי החל מיום שישי התפרשו מאות מתנדבים מכל רחבי הארץ לפעילות ניקיון החופים לקראת החג. הפעילות מתבצעת בשיתוף קבוצת Magaya ממרכז הארץ וקבוצות ילדים מהגולן הלוקחות חלק בפרויקט, שזכה לשם "מחזירים לכנרת באהבה".