גבי גזית הגדיר היום (ראשון) בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את פרשת רומן זדורוב- תאיר ראדה ז"ל כ"תכנית ריאליטי לאומית", זאת לאור בדיקה שנערכה ברשתות החברתיות והניבה תוצאה לפיה רוב גדול בציבור מאמין שזדורוב, אשר הורשע שלוש פעמים בבתי משפט, איננו הרוצח. גזית שוחח בנושא עם ניר יסוד, מנהל דף הפייסבוק הפופולרי "כל האמת על רצח תאיר ראדה".


"עקבתי אחרי הפרשה ואחרי ההרשעה ב-2010 והתחלתי להתעמק בחומרים, שכולם פתוחים לציבור", סיפר יסוד, "שום פרק לא חסוי או נסתר מעין הציבור. יש כמה 'מטורפים', אני ביניהם, שקראנו כל מילה שנכתבה במאות ואלפי עמודים של הדבר הזה. המסקנה היא חד-משמעית: הציבור לא יודע שבעצם כל הראיות נגד רומן זדורוב הן בדויות, מהתחלה ועד הסוף".
"לפני שנה ושלושה חודשים, חמישה אנשים, שאני אחד מהם, הגשנו תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, שעברה לפרקליט המדינה, ובה קבענו בצורה קטגורית - הראיות נגד רומן בדויות", הדגיש יסוד. "השאלה לגבי שלוש טביעות הנעל בדם בתא השירותים היא שאלה 'עלומה לעד', לא נדע של מי הן. הן לא של רומן, הן לא של א.ק., הן לא של א.ח., הן לא של אף אחד. יותר מזה, התלמיד האחרון שראה את תאיר קוראים לו ע.א. הוא ראה את תאיר עולה שמחה לשירותים ואף אחד לא עלה אחריה. אתם יודעים מה עשו בנקודה הזו? טענו שע.א. לא ראה את תאיר, הצמחייה הסתירה לו".
על ההודאה של זדורוב למדובב אמר: "הציבור יודע שהוא (זדורוב) הודה ושחזר את הרצח של תאיר. אבל אף אחד לא יודע שבהודעה הוא משוכנע שהוא רצח ילדה מכיתה יו"ד, בלונדינית, שהוציאה לו את התקע. זאת לא תוכנית ריאליטי. בריאליטי לא נכנסים לפרטים ויודעים את כולם. חפרנו ונברנו בכל הפרטים".

"אני לא משפטן, בהכשרה שלי אני דייג ומורה להיסטוריה וגאוגרפיה. אני עובד בשנתיים-שלוש האחרונות עם חיילים בודדים בקיבוץ שאני גר בו", סיפר יסוד. "אימא שלי נרצחה ב-81' על ידי פלסטינים במשגב עם וזו אחת המוטיבציות שלי. היא נהרגה מפגיעת קטיושה, עד שלא הבנתי מי עשה את זה לא הייתי שקט".

עריכת תוכן 103 FM: אסף נבו