מרכז ליב"ה – ליבה יהודית בציבוריות הישראלית - יוצא נגד המשך העלאת בני הפלשמורה לישראל בטענה כי מדובר באנשים שאינם יהודים. "מישהו נרדם בשמירה. מדובר בעלייה סיטונית של לא יהודים למדינת ישראל ועל כן יש להביא לסיום גל העלייה של בני הפלשמורה", אמר יהודה ולד מעמותת ליב"ה. הוא סיפר כי העמותה פנתה לרבנים, לשרים ולחברי כנסת כדי להביא להפסקת העלייה.
ולד הוסיף כי "השאלה המרכזית שאנו מעלים היא מתי יהיה סוף לעליות הפלשמורה, משום שבעבר כמה פעמים התקבלו החלטות להעלות אלפים מבני העדה ונאמר במפורש, בהחלטות ממשלה, כי בכך תסתיים עלייתם לארץ. למרות זאת מגיעים עוד אלפים למחנות המעבר בגונדר ובאדיס אבבה ודורשים לעלות לישראל. לעלייה הזאת, בטענה של איחוד משפחות, אין סוף, כי יש להם קרובים רחוקים בכל רחבי אתיופיה שגם אותם ידרשו בעתיד להביא לארץ". 
ח"כ דוד אמסלם, שביחד עם ח"כ אברהם נגוסה הגיע לסיכום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר העלאת עוד 1,300 מבני העדה עוד השנה, אמר בתגובה: "כדאי שנתרכז כעת בתהליך קליטתם של העולים הצפויים להגיע בקרוב. אני מתבייש בכל מי שמתאמץ לחבל בהגעתם. ממש ברגע זה נמצאים אלפי חיילים בני העדה האתיופית במשמרתם על גבולות המדינה ועושים לילות כימים למען ביטחון המדינה. איך אפשר להסתכל להם בעניים בזמן שיש כאלה שמנסים לפקפק ביהדותם? צריך לבדוק מי מממן את הארגונים האלה ומה האינטרס שלהם".