איחוד מרגש: ירגד מאלדה, תושבת בית שמש יוצאת אתיופיה (20), יצאה להתנדב באתיופיה במסגרת משלחת של "לוחמים ללא גבולות". במסגרת ההתנדבות פגשה ירגד לראשונה את סבתא שלה מדנקיה. מאלדה עלתה לארץ בגיל חמש ויצאה להתנדבות בתקווה לפגוש את סבתה. 



למדנקיה תשעה נכדים בישראל והיא ממתינה בקהילה היהודית בגונדר יחד עם יתר בני הקהילה היהודית כדי לעלות לישראל. היא הזמינה את כל 25 מתנדבי הארגון הנרגשים להתארח בביתה. מתנדבי לוחמים ללא גבולות הינם תרמילאים ישראליים המתנדבים במדינות עולם שלישי עם אוכלוסייה יהודית ולא יהודית.


השנה חגגה מדנקיה את ליל הסדר בתקווה מחודשת להתאחד עם משפחתה, זאת לאחר שהמאבק של חברי הכנסת מהליכוד דוד אמסלם, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ואברהם נגוסה, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות נשא פרי וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לזרז את ביצוע החלטת הממשלה להעלאת שארית יהודי אתיופיה.



"סוף סוף זכיתי לראות את סבתא, אותה עד כה ראיתי רק בתמונות", אמרה ירגד, "אני מאמינה שכעת ממשלת ישראל תעשה את שהתחייבה לעשות ותאפשר לנו לחגוג את פסח הבא כמשפחה מאוחדת. אני יודעת שיש עוד משפחות רבות בישראל שסובלות מקרע וממתינות להתאחד בדיוק כמו סבתא".




"מצב אבסורדי"



"בדיוק בשביל זה אנחנו נלחמנו" ציין ח"כ ד"ר אברהם נגוסה, "סבתא הממתינה לראות את נכדיה בארץ הקודש. הורים הממתינים לראות את ילדיהם, ואחים ואחיות המבקשים להתאחד. המצב הקיים אבסורדי וראש הממשלה קיבל החלטה היסטורית שתעשה צדק עם שארית יהודי אתיופיה ותחתום פרק מפואר בתולדות הציונות".



"אני נרגש מאוד מהתמונות, ממתין בקוצר רוח להגעתם", הוסיף ח"כ אמסלם והוסיף: "ירגד שירתה את המדינה ועשתה את כל חובותיה, כמו חיילים, מתנדבות שירות לאומי ואזרחים רבים שהם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, אך הם קרועים ממשפחותיהם. כעת הגיע הזמן שסוף סוף ניתן להם לחיות עם משפחתם, כמו כל אזרחי ישראל".



לצד ההתרגשות מהמפגש בין ירגד לסבתא שלה, בקהילה היהודית בגונדר מצויים בימים אלו בעיצומן של חגיגות חג הפסח. בליל שישי התקיים בבית הכנסת של הקהילה, ליל סדר גדול בו השתתפו אלפים רבים מבני הקהילה. אל ליל הסדר הצטרפו מספר מתנדבים של מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה, מטיילים ישראליים ומתנדבים מארגון לוחמים ללא גבולות.