משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים לבני סכנין שנערך אמש באצטדיון "טדי" בירושלים הסתיים בשורת אירועים אלימים כש-12 מאוהדי בית"ר נעצרו על ידי המשטרה. במהומה נכח חבר הכנסת אורן חזן מ"הליכוד", שישב ביציע המזרחי באצטדיון, בקרב האוהדים האדוקים ביותר. "אכן הייתה 'סמטוחה'", אמר הבוקר (שני) ח"כ חזן לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", "אבל לא חטפתי מכות, אף אחד פה לא מתפרק, אנחנו אנשים חזקים. בסך הכל אני בחרתי אתמול לעלות אל העם ולשבת ביציע ביחד עם כולם. אני סופג ביקורת על זה שלא ישבתי ביצע המכובדים, כאילו אני לא אחד האדם".






"במהלך המשחק הייתה אלימות מילולית שאני מגנה בכל תוקף, ואין לה מקום", הוסיף חזן," אני זוכר את עצמי גם במהלך המחצית וגם במהלך המשחק עצמו, מדבר עם נערים רבים ונערות, ומסביר להם למה גזענות לא צריכה להיות חלק מהכדורגל, ולא בכלל. אמרתי להרבה חבר'ה אתמול, שקראו קריאות גזעניות, כמה לא יהודים, חברים שלנו, אחים שלנו, דרוזים, צ'רקסים וערבים מוסלמים, עושים בשביל שלכולנו יהיה פה טוב יותר, לא הייתם מדברים כמו שאתם מדברים, והדבר הזה נגע לליבם. בסוף המשחק מה שקרה, זה שגם המשטרה, שהשתמשה בכוח רב, יתר על המידה, גרמה להתלהטות הרוחות, והתוצאה, כמו שאנחנו רואים אותה, הייתה ידועה וכתובה מראש. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תקים כוח שיטורי ייעודי, שכל תפקידו יהיה להתמודד עם מגרשי הספורט. עצוב מאוד לראות את התמונות מאתמול בערב, והיה אפשר שזה ייראה אחרת לגמרי, עם קצת סבלנות ויותר מקצועיות מכל הכיוונים".

אוהדי בית
אוהדי בית


כל עוד אוהדי בית"ר ירושלים בתמונה, הדברים לעולם לא ייראו אחרת.
"למה אתה עושה שיימינג כזה? 'האחד חוטא ועל כל העדה תקצוף'? היו שם מעל ל-20 אלף איש, כולם עבריינים? באמת, נו. אוהדי בית"ר ירושלים הם אוהדים למופת. לא צריך ללכת לאיבוד. נכון, יש קומץ שצריך לטפל בו, אבל בין זה ובין לקבוע עובדה שכל אוהדי בית"ר הם חוליגנים וברברים ושום דבר לא ישתנה? האלימות הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהשיח בחברה הישראלית. הגיע הזמן שבמקום לחפש לתת תרופות נקודתיות לאנשים סופניים, הגיע הזמן שבאמת נטפל בבעיה עצמה ונשנה את השיח, תוך כדי חינוך נכון ומעמיק לדור הצעיר".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו