הפתעה ביד ושם. יו"ר הנהלת יד ושם קיבל היום (רביעי) מכתב לרגל  יום הזיכרון לשואה ולגבורה מיו"ר מפלגת החירות האוסטרית היינץ כריסטיאן שטראכה , בו הביע את מחויבותו לזכרון השואה. במכתב, שפורסם לראשונה באתר ליכודניק, כותב שטראוכה, שביקר לאחרונה בישראל כאורח הליכוד אך גורמים רשמיים נמנעו מלפגוש אותו משום שמפלגתו נתפסת עדיין כמפלגת ימין קיצוני.
במכתבו כותב שטראוכה: "מר שלו היקר, לאור יום השואה בישראל וציון 71 שנים לסוף מלחמת העולם השנייה וניצחון בעלות הברית על הפושע הנאצי אני רוצה לאשר מחדש את מחויבותה בלב שלם של מפלגת החרות האוסטרית לתרבות זיכרון השואה וזכר הפשעים הייחודיים כנגד האנושות שאותם לא נשכח".
בהקשר הזה מזכיר שטראוכה לשלו את ההודעה לתקשורת שפרסם ב - 27 באפריל 2005, שפורסמה במעריב מספר ימים לאחר שנבחר למנהיג מפלגת החרות, בה הצהיר כי "הייחודיות של פשע השואה הנאצי לא ניתנת לוויכוח. יכול להיות רק פחד וגינוי".


"ישראל היא המבצר היחידי נגד האסלאם הקיצוני" 

"אפילו לאחר מכן הבעתי בנחרצות את העמדה הזאת עד היום. בביקורי החזורים ונשנים כולל זה האחרון באפריל. מחויבות שכזאת דורשת גם מחויבות לקיומה של ישראל ולזכותה להגנה עצמית. זה לא מקובל לחלוטין שמספר ארצות ערביות לא הכירו בקיומה של ישראל עד היום. ההכרה בישראל כמדינה היא תנאי מוקדם לקיום בשלום, של כל פתרון אפשרי של שתי מדינות ושלום בן קיימא במזרח התיכון", כותב הפוליטיקאי האוסטרי. 
שטראוכה הוסיף במכתבו כי "ישראל היא הדמוקרטיה המתפקדת היחידה בכל המזרח התיכון. ישראל היא גם המבצר היחידי נגד האסלאם הרדיקאלי במזרח התיכון שעכשיו גם פוגע ומאיים על אירופה בטרור מטורף". 
שטראוכה ממשיך ומתאר את הצורך בהתמודדות עם אנטישמיות אך גם עם ההגירה לאוסטריה  שמביאה עמה לדבריו מהגרים איסלמיסטים קיצוניים והקיצוניות נפוצה במסגדים שלהם, קיצוניות  שלצערו הרב, כך הוא מדגיש, זוכה לתמיכת אנשי שמאל. שטראכה חותם את המכתב בהצהרת נאמנות תמידית למדינת ישראל.