טל ואביעד שוחחו בתכנית הבוקר שלהם ברדיו eco 99 fm על הסערה שחלה בעקבות דברי סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן,  ערב יום השואה, אז התריע כי בישראל מתרחשים תהליכים המזכירים את גרמניה בשנות ה-30. "מה שמרגיז", אמר טל, "זה שיום השואה עמד בסימן הדיון על דברי סגן הרמטכ"ל. אני שמח שיש דיון, אבל אופן התנהלות הדיון מטופש להפליא. אגב, הוא צדק בכל מילה. מי שטרח להקשיב או לקרוא את הדברים מתחילתם עד סופם ראה שהוא דיבר באינטליגנטיות, ברגישות וכן: הוא אמר שיש תהליכים מסוכנים בחברה הישראלית שמתחילים להיות דומים לתהליכים שקרו בחברה הגרמנית בשנות ה-30".






אביעד המשיך: "מה לעשות שהאמת בלתי נעימה לאוזן. כל כך התרגלנו באופן אוטומטי שאסור להשוות, מותר להשוות, אז הנה: צריך להשוות. כדאי להשוות. תשוו. כדי שלא יקרו שוב אותם דברים. הנאצים לא נולדו נאצים, אלא נולדו בני אדם, לא מפלצות. התחילו שם תהליכים שהגיעו למקום קיצוני ונורא, שייקח זמן עד שנגיע אליו, אבל יכול להיות שאנחנו בתחילת הדרך. זה דבר שלחלוטין צריך להגיד. הוא לא אמר שאנחנו הורגים ערבים או מארגנים להם מחנות ריכוז או פועלים בצורה ממשלתית ושיטתית כדי לחסל אותם. מה שנאמר הוא שיש תהליכים פשיסטים ומסוכנים בחברה".



השניים הוסיפו כי "הרבה מאוד אנשים הסכימו עם מה שאמר. כמובן שכל ה'אילת שקד-ים' לא מסכימים. כתב מישהו בפייסבוק: 'אם אתם לא מזהים את התהליכים שדיבר עליהם סגן הרמטכ"ל אתם התהליכים'. זה מסכם את זה. מי שתוקף הוא חלק מהדבר".