מסוק של חיל האוויר שטס נמוך מדי בחזרה הגנרלית לקראת טקס החיילים המצטיינים שנערך ביום העצמאות בבית הנשיא בירושלים, גרם נזק של עשרות אלפי שקלים לציוד בשל ההדף הרב שנגרם ממדחפי המסוק.

אירועי יום העצמאות בבית הנשיא נפתחו במטס של שלושה מסוקים שעברו בטיסת יעף מעל משכן הנשיא בירושלים, כשנשיא המדינה ראובן ריבלין משוחח עם הטייס המוביל את המבנה.

בחזרה גנרלית שנערכה בבית הנשיא, 72 שעות לפני יום העצמאות, טס אחד המסוקים במבנה בגובה נמוך מדי. הרוח העזה של מדחפיו העיפה ציוד רב על הבימה שהוקמה בבית הנשיא והפילה את סככת הצל שהוקמה במקום. כמו כן נופצו עציצים וגדרות ההפרדה שהוצבו במקום הועפו באוויר.

בשל הרוח העזה נאלצו בבית הנשיא לחזק את עמודי התאורה, המסכים חוזקו הגדולים שעליהם הוקרנו סרטונים במהלך הטקס החגיגי, חוזקו לאחר שכמעט ונתלשו ממקומם, כמו כן נאלצו בבית הנשיא לעשות עבודות ניקיון חפוזות משום שבאותו יום עמד להגיע למשכן שר החוץ הבלגי. כארבעים עובדים גויסו לעבודות הניקיון הקדחתניות על מנת לאסוף את הפסולת הרבה שהופעה למשכן בשל הרוח העזה ממדחפי המסוק.

מבית הנשיא נמסר כי עלות הנזקים מוערכת בכעשרות אלפי שקלים. בשעת המקרה היו במקום עובדי ההפקה של האירוע אך למרבה המזל איש לא נפגע.

לאחר שהנושא טופל באופן אישי על ידי מפקד חיל האוויר שוחח אתו נשיא המדינה והודה לו על הטיפול המהיר. יצוין כי ביום העצמאות עצמו הקפידו המסוקים לטוס בגובה הנכון והמטס עבר ללא תקלות.

ברשת ב דווח היום כי התקרית גרמה לבהלה רבה וכי חצר בית הנשיא נראתה "כמו לאחר סופת טורנדו".  גדרות ההפרדה עפו עציצים התנפצו. בצה"ל אישרו את הפרטים.