במשטרה שוב לא ממהרים לדווח. זמן קצר אחרי שנורה למוות מבצע הרצח הכפול בראשון לציון ,יאן גבריאלוב  כשלצידו אקדח טעון עם כדור בקנה עצרו חוקרי  המשטרה חשוד בסיוע לרוצח לאחר מעשה.
 
אתמול הביאו החוקרים את איגור רבקין, לבית משפט השלום בראש לציון והשופט עמית מיכלס האריך את מעצרו עד ליום רביעי הקרוב. למרות שלכאורה ירדה רמת המסוכנות עם חיסולו של מבצע הרצח הכפול, לא דאגה המשטרה לפרסם את דבר מעצרו של רבקין,  החשוד כי סייע לגבריאלוב, לאחר הרצח.
 
 באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הצליחו חוקרי הימ"ר בסיוע יחידות מיוחדות לאתר שיחת טלפון שהתקיימה בין גבריאלוב לרבקין בבאר שבע וכן מפגש בין השניים מיד לאחר הרצח. במשטרה לא יודעים מה נאמר בין השניים אולם רבקין עצמו טוען כי סירב לסייע לחשוד ודרש ממנו לנתק עימו כל מגע וקשר.
 

 לדבריו, מיד כשהבין שהוא חשוד בביצוע הרצח הכפול ולאחר שהיה ברור שהוא זה שעומד מאחוריו הבהיר לגבריאלוב שלא יתקשר אליו יותר. במשטרה ניסו תחילה לייחס לרבקין גם עבירה של סיוע לרצח אולם , בהיעדר ראיות לכאורה הסירו החוקרים סעיף זה מבקשת המעצר.
 
השופט עמית מיכלס האריך את מעצרו של רבקין עד יום רביעי, וכתב בהחלטתו כי "נגד החשוד קמה עילת מעצר של מסוכנות בערבון מוגבל, נוכח העובדה שהעבירה של סיוע לרצח נמחקה מהבקשה. עם זאת קיים חשש לשיבוש החקירה ככל שהחשוד ישוחרר. לחובת החשוד שלוש הרשעות קודמות, בין השאר בעבירות רכוש, החזקת מקום לשם זנות וסחר בבני אדם לעיסוק בזנות, עבירה שבגינה ריצה עונש מאסר של שלוש שנים".