לאור הביקורת הציבורית הרבה לה הייתה נתונה המשטרה, בין היתר עקב התנהלותה בפרשת אונס הצעירה הלוקה בשכלה, התייחס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לארועים. השר נאם בכנס התאחדות בוני הארץ שהתקיים היום (רביעי) באילת והביע תמיכה בשוטרים ועם זאת לא התייחס ישירות למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך. ״אני רוצה להתייחס לגל הפרסומים ששוטף את המדינה בקשר למשטרת ישראל. אני רואה את הגל הזה בצער", פתח השר את דבריו. 



עוד הוסיף: "בחודשים האחרונים שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ביחד עם חיילי צה''ל, תפקדו כאפוד המגן של כולנו. היה לנו את גל הטרור, השוטרות והשוטרים עשו הכל. הם עבדו בחגים, שבתות, ימים ולילות. הם הצליחו להכניע את הטרור. חלקם גם לצערי איבדו את חייהם. ברגע שגל הטרור דעך, כל אירוע שהמשטרה מעורבת בו, עושים ממנו שערורייה ברמה של מלחמת יום כיפור", אמר השר ארדן. זאת למרות שמי שפיקד על המשטרה בתקופת גל הטרור הממשי היה ממלא מקום המפכ"ל שפרש, ניצב בנצי סאו.



כאמור, השר התייחס גם לאירועים האחרונים ש"זיכו" את המשטרה בביקורות זועמות, ולירידה שחלה בתדמיתה: "אף אחד לא חף מטעויות, אבל אסור לשכוח שבקטעים הכי רגישים של החברה הישראלית נמצאת המשטרה. במקומות שבהם מערכות החינוך והרווחה קרסו, שם המשטרה נמצאת, ויכולות להיות טעויות. מדובר בארגון של 30,000 איש ומי שמרכיב אותו אלה אותם אנשים שהכניסו את ראשי ארגוני הפשע לבתי הכלא והכניעו את גל הטרור, ומעורבים בעשרות אלפי ממשקים עם האזרח באופן יום יומי. אני אמשיך לתת גיבוי לאותם עשרות אלפי שוטרים שעושים עבודה מדהימה ברחובות מדינת ישראל והגיעו להישגים אדירים לטובת הביטחון של כולנו בשנים האחרונות".