הבן שלכם מתחתן? שימו לב למה שקרה לחבר הכנסת יואב בן צור. בן צור, מסיעת ש"ס, עומד להוביל בקרוב את אחד מבניו לחופה. שמח וטוב לב הגיע האב המאושר ביום שלישי שעבר לסניף הדואר שבכנסת ושלח כ־500 הזמנות לחתונה.

בהזמנות ביקש בן צור מהמוזמנים לאשר את הגעתם. לאחר שחלף שבוע ואיש לא ענה החליט הח"כ המודאג לבדוק מה קורה. הוא פנה לכמה מהמוזמנים וגילה כי הם כלל לא קיבלו את המכתבים. לפיכך החליט לערוך בדיקה מדגמית, ועד מהרה התברר לו כי מתוך 100 הזמנות שנשלחו רק 15 הגיעו ליעדן. החתונה, אגב, תתקיים ב־13 ביוני, בעוד כעשרה ימים.
בזעפו כי רב על השירותים האטיים של דואר ישראל, הגיש בן צור שאילתה דחופה בנושא לשר התקשורת בנימין נתניהו, שנדונה אתמול במליאת הכנסת. "ברצוני לבדוק איזו פעילות אפשר לבצע כדי לזרז את חלוקת הדואר ומהו הגורם לאיחור?", כך שאל ח"כ בן צור וצירף לשאילתה דוגמה של ארבע מעטפות שנשלחו מהכנסת בהפרש של שבוע, והגיעו באותו מועד. "לפני כשנה קיימנו על כך דיון בכנסת, אך טרם נמצא פתרון", הצהיר בן צור, "ראוי שבשלב זה יימצא פתרון מהיר ויעיל כדי להעניק שירותי דואר בסיסיים ראויים ונגישים לכל אזרחי ישראל".

השר יריב לוין. "מוקם מרכז מיון ומעקב שמייעל את הפעילות". צילום: פלאש 90

בתגובה אמר השר יריב לוין, בשם שר התקשורת נתניהו, את הדברים הבאים: "חברת הדואר נמצאת בתהליך הבראה, וכחלק ממנו יוקם מרכז מיון ומעקב שמטרתו לייעל את פעילות הדואר. יחד עם זאת, מדובר בתהליך שלוקח זמן", השיב השר לוין.
בתוך כך נדחתה בשבוע הצעת החוק שעמד להגיש אתמול ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), הקובעת כי הדואר יהיה מחויב למסור בתוך שבעה ימי עסקים דבר דואר (חבילה) שהגיע לסניף הדואר. כל אזרח יוכל להגיש תלונה על עיכוב בדואר באינטרנט. אם התלונה תימצא מוצדקת, הדואר יפצה את האזרח בסכום הגבוה פי ארבעה מהמחיר שהדואר גבה עבור שליחת החבילה.
הצעת החוק נולדה בעקבות עיכוב משלוח דואר שנשלח אל ח"כ ברושי מהכנסת, ובעקבות פניות שהגיעו אליו בנושא, וכן בשל תלונות נוספות על הדואר שזכו לעיסוק תקשורתי בשנים האחרונות. ברושי מתגורר בקיבוץ גבת שבעמק יזרעאל, והדואר הגיע לביתו רק כעבור 30 ימים.