דנה ספקטור ורן שריג פתחו את תכניתם ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בשיחה על שלושה שרי ממשלה, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים, איילת שקד, והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. ספקטור סיפרה שהשר בנט התקשר אליה אישית: "כתבתי טור נגד הקמפיין של 5 יחידות מתמטיקה, כי אני חושבת שהוא פוגעני, ולא בגלל המסר. במקור, בפרסומת עם יוסי מרשק, שהוא שחקן מצליח שמופיע במדורי הרכילות והכל בסדר איתו, בטקסט שנתנו לו ממשרד הפרסום ה'נאצי', הוא אומר לילדה 'אני כל כך מצטער שלא עשיתי 5 יחידות'. והוא שחקן ידוע שמרוויח בוכטות על הקמפיין הזה וכל כך מצטער שהוא לא באשקובית ב'אינטל' עם כרטיס דלק, בחיפה במפרץ, עובד על צ'יפ. מה נהיה? אז כתבתי טור נגד הקמפיין שעשוי בצורה פוגענית - אני לא חושבת שהמסר שלו כל כך גרוע - אבל הוא עשוי בצורה פוגענית. אז קיבלתי טלפון מהשר נפתלי בנט שהיה מקסים ורגיש. הוא סיפר לי על המשפחה שלו והילדים שלו, ולא כולם אצלו בבית בדרך להיות באשקובית ב'אינטל'. הוא היה כל כך מקסים, דיבר מדהים, ואני היום הקנגורו שלו, אני אצלו בכיס, אני חושבת שהלב שלו במקום הנכון ואני חושבת שהוא יהיה שר חינוך מדהים".




 



שריג אמר: "אנחנו, את ואני ויוסי מרשק, קיבלנו את ה'גזר', כי כל ילד צריך לקבל את ה'גזר' כדי להצטיין במשהו, אבל לא על מתמטיקה. למשלנו באותה תקופה לא עודדו רק לזה. אותי ואותך 'הכתירו' על דברים אחרים. כל ילד צריך ויכול להצטיין במשהו, וה'הכתרה' צריכה להגיע ממישהו שהוא לא ההורים שלך, זה כל הסיפור, בטח לא רק במתמטיקה. אני בעד הפרדה בין בנים לבנות בשיעורי מתמטיקה, אפרופו פמיניזם ושחרור האישה, ואז נשים יצטיינו יותר במתמטיקה, כשהעולם משדר להן שהן אמורות להצטיין פחות". "אני בעד שילמדו בנפרד הכל", אמרה ספקטור.


לגליזציה ועריפת ראשים


על רקע הצעת החוק שנועדה להקל על משתמשי הסמים הקלים אמר שריג על שרת המשפטים, איילת שקד: "במקום לעשות לגליזציה של קנאביס, שזה קשה לה, איילת שקד רוצה לקנוס את המעשנים. המלכה רוצה לערוף איזה ראש. כאילו האזרחים במדינה הזאת לא משלמים מספיק מיסים על כל דבר. היא שרת המשפטים, היא בחורה, יש כל כך הרבה חוקים שהיא יכולה להעביר לפני שהיא קונסת מעשני קנאביס. היא יכולה לדאוג לחוק הזנות, לשנות אותו. 30-20 אלף תיקים של משתמשים נפתחים כל שנה, וממלאים את מכסות הניירת של משטרת ישראל".

ספקטור התייחסה להתנגדותו של השר ארדן להצעת החוק לאי הפללת משתמשי הקנאביס. "הייתי הורגת לדעת מה קרה לגלעד ארדן בילדותו, אני מתה לדעת. כל מי שמכיר אותו אומר שהוא איש מקסים, טוב לב, מצחיק, נעים, ומשהו בעישון של סמים נוגע בו עמוקות, הוא נגד החוק, הוא אומר שזה כמו לעודד אנשים לעשן, יש לו אובססיה לאוויר נקי. הוא נגד כל מה ש'פאן' וחופשי, אבל במציאות הוא לא ככה". שריג ציין שיש לו אובססיה על ארדן כי השר דאג שמשטרה תגיע אליו, כשעצבן אותו עם טקסט שכתב לעיתון על עישון, והזכיר שארדן עומד מאחורי החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים והחוק לחבישת קסדה בנסיעה על אופניים".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו