בסיומה של חקירה סמויה בת ארבעה חודשים, נעצרו הבוקר (שלישי) ארבעה תושבי הצפון והדרום בחשד שהונו את חברת הוט ואת לקוחותיה. בין החשודים עובד לשעבר של חברת הוט ושלושה קבלני משנה, שנעצרו בגין חשד לעבירות מרמה, זיוף, עבירות מחשב וסחיטה בנסיבות מחמירות.



על פי החשד הונו הארבעה מעל מאה מנויי חברת הוט, כולם תושבי הצפון וכן את חברת הוט, בשווי כולל של למעלה מחצי מיליון שקל. הם חשודים שחדרו שלא כדין למחשבי הוט, הקימו מנויים פיקטיביים ואת כספי החיבור והתשלום החודשי שלשלו לכיסיהם. הארבעה יובאו היום להארכת מעצרם בבית המשפט בעכו.




חשד לשוחד ומרמה בעיריית ראשון לציון



חשיפת ההונאה בחברת הוט מתרחשת יום לאחר שגורמים בעיריית ראשון לציון נחקרו בחשד למרמה. בכיר לשעבר בעיריית ראשון לציון, המכהן כחבר מועצת העיר, בכיר ברבנות הראשית לישראל וגורם שלישי נוסף שאינו עובד ציבור לכאורה, עוכבו אתמול לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בחשד לביצוע עבירות של שוחד ומרמה. במסגרת הפעילות, ערכו שוטרי היחידה הארצית חיפושים בבתיהם של חלק החשודים ובמשרדיהם, לרבות במחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית.



להב 433 משטרה. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
להב 433 משטרה. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, במהלכה נמסרו עדויות ובחלקה נחקרו תחת אזהרה מעורבים נוספים, עלה החשד לפיו הבכיר לשעבר בעיריית ראשון לציון המכהן כחבר מועצת העיר נהנה מתואר והסמכה של רב, זאת על אף שלא עבר את ההכשרה המתאימה, לא עמד במבחנים ולא הוסמך כדין לכהן כרב.



במשטרה בודקים האם בעקבות קבלת התעודה נהנה הבכיר מהטבות שכר למיניהן או הטבות אחרות נלוות וזאת שלא כדין. ביאח"ה חוקרים עתה לשם מה היה צריך אותו בכיר את תעודת ההסכמה כרב והאם מדובר בניסיון להשיג לכאורה דברים שלא כדין, לזכות בעבודה באמצעות תעודה שאינה קבילה או לשם מטרות אחרות.