הועדה לזכויות הילד של הכנסת דנה אתמול באובדנות ילדים ונוער, ובין היתר בנתון לפיו שבעה ילדים בני פחות מ-14 התאבדו בשנים האחרונות. הוועדה זימנה אנשי מקצוע ובני משפחות של מתאבדים, אולם פרט ליושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, שאר חברי הכנסת נעדרו מהדיון.



יוסי וייס, אביו של דרור ז"ל וחבר הנהלת עמותת "בשביל החיים", אמר הבוקר ל
ניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "כל הקהילה של העוסקים בנושא הכואב הזה התייצבה - אנשי מקצוע, נציגי מוסדות, נציגי הממשלה, ממשרד הבריאות ומשרד החינוך וכו', ואנחנו, בני המשפחות שאיבדנו את יקירינו. ישבנו בוועדה, באה סדרנית שביקשה לשמור כיסאות לחברי הכנסת. אז בכבוד זזנו, וחיכינו וחיכינו בציפייה, וחברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון היתה שם עם כל המסירות שלה, והשאר לא באו, אף אחד לא בא".

מצליח הקריאה את שמות חברי וחברות הכנסת שנעדרו: קארין אלהרר, יוסף ג'בארין, יגאל גואטה, מוטי יוגב, אורי מקלב, איילת נחמיאס-ורבין, חמד עמאר ויואב קיש. "בואו נמחק את השיוך המפלגתי של חברי הכנסת, אין שמאל וימין, אין שחור ולבן, דתי או חילוני", ביקש וייס. "כולם מתאבדים, והילדים שמתאבדים הם של כולנו. אנשים מכל הגילאים מתאבדים, אבל קבוצת המתבגרים היא הקבוצה היותר כואבת, והיא באחוז גבוה מכלל המתאבדים באוכלוסיה".

"התחושה היא איומה", הדגיש וייס, "באנו עם אג'נדה, מתוך דאגה. הרי ב-2013 הוכרז על תוכנית לאומית למניעת התאבדויות. הקימו מועצה ויחידה במשרד הבריאות והתחילו ליישם תוכניות שהבאנו מהעולם הרחב וניסינו בפיילוטים. התוכנית תוקצבה אז לשלוש שנים, ואנחנו נמצאים באמצע השנה השלישית. בסוף 2016 ייגמר התקציב, תסתיים המניעה, תסתיים ההסברה, תסתיים הפעילות, ואנחנו דואגים, אז באנו להשמיע את קולנו. אין שום הבטחה היום, רשמית, שיהיה תקציב ב-2017. אף שר, אף חבר כנסת, אף מנהל מחלקה במשרדים הנוגעים, לא קיבל הבטחה שיהיה תקציב. אנחנו מנסים להיפגש עם השרים הנוגעים בדבר".

על בנו דרור ז"ל סיפר וייס: "הבן שלי השתחרר משירות ביחידה מובחרת וחודש וחצי אחרי השחרור התאבד. לא ידענו על סימנים, או משהו שצריך להדאיג או מצוקות. רק היום, ממרחק של 11 שנה אחרי, ואחרי שלמדנו את הנושא ואנחנו עוסקים בתחום, אנחנו יכולים להצביע על אולי דגלים אדומים שהיו, ואולי היינו כן מזהים אותם. אני אומר, ורבים מבני המשפחות אומרים, לו ידעתי אז מה אני יודע היום, בני, בתי יקירי, אולי היו היום בחיים".


עריכת תוכן FM 103:  אסף נבו