הורים וילדים, שהשתתפו אתמול בערב במופע מוזיקלי באולם אשכול פיס בתיכון עירוני א' בתל אביב, לא היו ערים לדרמה שהתרחשה כמה מאות מטרים מאחורי הבניין. "ככל הנראה, לא הייתה קליטה באולם, ורק כשהמוזמנים החלו לצאת, למדנו על הפיגוע הרצחני שאירע לא הרחק משם, במתחם שרונה, כשהמשטרה אסרה את היציאה בגלל שהיה מצוד אחרי המחבל השני", דיווחה אמירה פז, אם לתלמיד הלומד במגמת מוזיקה בתיכון. "היה מאוד לא נעים, לשמוע את המסוקים מעל הראש וכשיצאנו לאחר כשעה הרחובות היו ריקים".



"אם לא היה קורה האירוע המזעזע מן הסתם היינו מוצאים את עצמינו באחת המסעדות באזור", אמרה והוסיפה כי "רק המחשבה שיכולנו להיות בתוך הבלגן, מפחידה. הילדים שלי מאוד אוהבים את 'מקס ברנר', אז ממש מזל שהיינו בקונצרט".



בתיה כץ, מנהלץ עירוני א', סיפרה כי "באיזשהו שלב היו הורים שרצו לצאת החוצה וגם מורה שיצאה חזרה מבוהלת ואמרה שיש בחוץ יריות, ואז הבנו שיש בחוץ אירוע מאוד רציני". לדבריה, "הקונצרט המשיך כרגיל וכשנגמר הסברנו לקהל שהיה פיגוע ומבקשים מאיתנו להישאר כשעה באולם. חלק מהתלמידים בספונטניות המשיכו לנגן. באיזשהו שלב של ההמתנה נכנסו למבואה של המבנה אנשי יס"מ, עם כלבים ואקדחים. סיטואציה לחלוטין הזויה, רגע אחד מנגנים ושרים ובשנייה נשאבנו להוויה של המציאות הכול כך קשה שקורת בחיים בישראל".



המנהלת סיפרה עוד, כי היום הגיעו לבית הספר מעל 80% מהתלמידים. "לא עשינו עניין מאלו שנעדרו, בית הספר עבר היום בבוקר סריקות מדוקדקות על ידי אנשי ביטחון מטעם העירייה, והכול בסדר".