איש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר התראיין הבוקר (חמישי) בגלצ ויצא להגנתו של החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, סמל אלאור אזריה. גל התייחס למשפט המתנהל נגד החייל ומתח ביקורת על מי שכיהן כמח"ט יהודה בעת התקרית, אל”מ יריב בן עזרא, זאת לאחר שהמפקד טען כי "לא הייתה שם סכנת חיים". בתגובה אמר גל: "לא הוא היה בזירה, לא הוא עמד מול המחבל. אי אפשר לעשות תחקיר בשמונה או תשע שעות ולהגיד שהחייל אשם, סרח, לזרוק אותו לכלבים ואחר כך לנהל משפט".



בניגוד לעדותו של המח"ט לשעבר, גל טען כי "יש עדויות אחרות. כולם עסוקים בלהשמיץ את החייל ולקבוע שהוא רוצח. המח"ט לא היה בזירה, לא תחקר את אלאור, הוא בא להעיד כאיש מקצועי, העדות שלו נשמעה ובית המשפט יחליט מה משקלה".



אזריה והמח"ט. צילום: אבשלום ששוני
אזריה והמח"ט. צילום: אבשלום ששוני




"אין משפט צדק"


על טענות שנשמעו בבית המשפט כי לא היה חשש מפני מטען וכי אזריה טען כי יש להרוג מחבלים, גל מתח ביקורת ואמר: "מדובר במשפט כל כך מסוקר בצורה מגמתית, את הדברים לרעת החייל מבליטים באופן דרמטי. צריך להסתכל על דברים בצורה הזאת. בסוף כולנו שולחים את הלוחמים להגן עלינו, צריך להסתכל על ההקשר המבצעי, כשלוחם נמצא בשטח, מסיט מבט למחבל ורואה אותו זז, הוא מחליט לנטרל את הסכנה, זה סובייקטיבית מה שהוא ראה לנכון. 90 אחוז מהציבור חושבים שאין משפט צדק כאן, גם במגזר הערבי. שר הביטחון הקודם הרשיע את החייל. תנו לחייל הזה את האפשרות לגונן על עצמו".



על העמידה שלו לצד החייל הסביר גל כמעשה שנעשה מדם ליבו. "אני יהודי, ישראלי, גאה במדינה שלי, יש לי מצפון ומצפן. כשאני רואה איך מערכת שלמה מתגייסת נגד לוחם בצה"ל, זה הקפיץ אותי וגרם לי להתגייס ולסייע למשפחה שחרב עליה עולמה. אני בסך הכל בהתנדבות מלאה מסייע למשפחה וללוחם מכל הלב ובהתנדבות מלאה", הוסיף גל. 



אזריה עם עורך דינו. ניסיון לקעקע את עדות המח"ט. צילום: אבשלום ששוני
אזריה עם עורך דינו. ניסיון לקעקע את עדות המח"ט. צילום: אבשלום ששוני



דיון נוסף במשפטו אזריה, התנהל אתמול בבית הדין הצבאי. עדותו של המח"ט היתה ארוכה, הביאה הרבה פעמים להתכתשות בין התביעה להגנה, וארכה כשמונה שעות. חייל נוסף מהפלוגה העיד גם כן, כשבית הדין אסר את פרסום שמו וזהותו. שני עדים נוספים, חיילים מהפלוגה, שהיו אמורים להעיד אתמול חזרו לבסיסם ויוזמנו לדיון נוסף. ‏התובע נדב וייסמן אמר בסיום הדיון "עכשיו אנו מבינים שהנאשם לא ביצע מעשה בתחום האפור אלא בתחום האסור הברור".