ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע היום (שני) לחקירה נוספת באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלוד. זוהי החקירה השנייה של הרו, לאחר שבשבוע שעבר נעצר בנמל התעופה בן גוריון, מיד עם הגיעו לישראל ונחקר במשך למעלה מ-14 שעות. במהלכן שיתף פעולה עם החוקרים ולא שמר על זכות השתיקה. בסיום החקירה שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים.



בחדשות 2 פורסם לאחר סיום החקירה הראשונה, כי נשמעו הערכות לפיהן במידה וימצא חומר מפליל נגדו בפרשה, יוצע לו להפוך לעד מדינה נגד נתניהו.



בעקבות פרטים שעלו מעדותו של הרו, ולנוכח חומרים שבידי צוות הבדיקה, הורו החוקרים על זימונה של מקורבת נוספת לראש הממשלה שעסקה בגיוס התרומות. ההחלטה לזמן גם את העדה הנוספת מצביעה על כך שהבדיקה מתמקדת בכספי תרומות שהועברו לטובת נתניהו ושעל פי החשד לחלק מהן לפחות לא נמצאו הפקדות כנדרש.



הבוקר התייחס היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לבדיקה בעניינו של נתניהו, שעשויה להפוך לחקירה, כשהגיע לראשונה מאז נכנס לתפקידו לוועדת החוקה. לדבריו, נתניהו לא יודע דבר על הבדיקה. "אני עובד עם ראש הממשלה בזמן שיש חקירה. זה לא קל לי ולא קל לו. זו שאלה של מקצוענות. צריך לעשות את ההבחנה. אם יהיה משהו חשוב לא אהסס להגיע. למשל, אתמול באתי למשל לומר את עמדתי על חוק ההסדרה כי היתה יכולה להיות בעיה גדולה אם היו מקבלים החלטה אחרת".



היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, הגיע הבוקר (שני) לוועדת החוקה של הכנסת לבדיון ראשון בהשתתפותו מאז נכנס לתפקיד. על רקע הפרשה בה מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היועמ"ש ליחסי העבודה בינו לבין נתניהו. "אני עובד עם ראש הממשלה בזמן שיש חקירה. זה לא קל לי ולא קל לו. זו שאלה של מקצוענות. צריך לעשות את ההבחנה. אם יהיה משהו חשוב לא אהסס להגיע. למשל, אתמול באתי למשל לומר את עמדתי על חוק ההסדרה כי היתה יכולה להיות בעיה גדולה אם היו מקבלים החלטה אחרת".