העיר אשקלון התעטפה היום (חמישי) באבל - בהפרש של שעה וחצי הובאו למנוחות בבית העלמין בעיר שלושה הרוגי תאונות הדרכים תושבי העיר. יצחק קדושי (47) נדרס למוות בתאונה בין משאית לרכב פרטי אתמול בצהריים ושתי החברות מיתר לוגסי ונירית וטובסקי (23) נהרגו בתאונה חזיתית שאירעה שעות ספורות לאחר מכן בצומת רווחה, סמוך לקרית גת – כשהיו בדרכן לערב גיבוש מטעם העבודה.



אלפים השתתפו בהלוויותיהן של החברות מיתר ונירית שגדלו יחד בעיר, למדו יחד בבית הספר "אורט אפרידר", עבדו לאחרונה יחד במוקד "קישורית" ומצאו את מותן יחד בתאונה הקשה אתמול. השתיים ביקשו לפנות שמאלה לכיוון מושב אחווה, כאשר לפתע הגיח רכב, לא נתן זכות קדימה והתנגש בהן בעוצמה. מעוצמת ההתנגשות רכבן עף מספר מטרים והתנגש בעמוד, מותן של השתיים נקבע במקום.



"הייתה מלאת שמחת חיים"


חבריה של נירית סיפרו כי היא גרה עם אימה באשקלון והייתה אהובה על כולם: "היא מצחיקה שאין דברים כאלה", סיפרה חברתה מהשכבה, "היא הייתה מלאת שמחת חיים ואהובה על כולם. כל השכבה שלנו בהלם. לא יודעים איך לעכל את האסון הבלתי נתפס הזה.



בן זוגה סיפר כי עמד להציע לה נישואין על חוף הים באשקלון. הוא הוסיף כי ניסה להשיג אותה וכשלא ענתה, נסע לחפש אותה במקום הגיבוש – אך לא מצא אותה, עד שקיבל את בשורת האיוב". חבר קרוב של מיתר אמר כי "זה היה מוות מיותר, נורא. שני פרחים הלכו בגיל כל כך צעיר, וכל החיים לפניהן. זה נורא מה שקורה בכבישים. אני קורא היום לכל הצעירים לגלות עירנות בנהיגה".



מיתר שירתה כחיילת-שוטרת, לאחר מכן למדה מזכירות רפואית וסיימה את לימודיה בהצלחה. רק בשבוע שעבר נפגשו כל בני המשפחה כדי לחגוג יום הולדת 60 לאב מאיר. "היא הייתה מלאך, אהובה, נעימה", סיפרה חברתה, "תמיד עזרה עם חיוך על הפנים".



אחיה של מיתר, ניר, ספד בקול חנוק: "מיתר שלי, אני לא יכול לדבר. אני מצטער כל כך. הלכתי לתרום לגמ"ח וביקשת לתרום גם. אני מבקש סליחה אם פגעתי בך אי פעם". אמה של מיתר זעקה: "אני לא מוכנה להשאיר אותך כאן". מיתר הותירה אחריה הורים ושלושה אחים.



בתום מסע הלווייה של מיתר, עברו המלווים – בהם רבים מחבריהן של השתיים לספסל הלימודים ולמקום העבודה, אל הלווייתה של נירית. יקיר ברששת, בן זוגה בשלוש השנים האחרונות, סיפר כי הוא תכנן היום להציע לה נישואין על חוף הים. "היא מתחברת עם כולם. בראש שלי. תמיד עוזרת", סיפר. "אני מבקש מכל מי שעולה על הכביש לנהוג בזהירות כדי למנוע את האסון הבא".