נתן זהבי תקף בתוכניתו "זהבי עצבני" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את החברות המופקדות על הטיפול בניצולי השואה ואת ראשי השלטון בישראל, על אוזלת היד בטיפול בניצולים. "11 אלף ניצולי שואה, הנמצאים במצב סוציו-אקונומי נמוך, לא מקבלים את הקצבה בסך 2,750 שקלים, שהם אמורים לקבל מדי שלושה חודשים", סיפר. "מי שאמור לתת להם את הסכום היא החברה לאיתור והשבת נכסי נספי שואה. הסיבה שהכסף לא מגיע לניצולי השואה היא ספקולציות בורסאיות, שקשורות למניות בנק לאומי, שחלק גדול מהן נמצאות ברשות חברה שקוראים לה 'אוצר התיישבות היהודים', שהיא אחראית, בקשר כזה או אחר, לחברה לאיתור והשבת נכסי נספי שואה. זו תסבוכת מסריחה ומטונפת. זאת שיטה ישראלית, אפילו יהודית. כל אחד מאשים את השני, מסובבים אותך כמו סביבון ומי שמסובב את הסביבון הוא בן זונה".





"לחברה יש יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל שמקבלים כל חודש את המשכורת שלהם", הדגיש זהבי. "אני מניח שמשלמים להם גם הוצאות דלק ואירוח וטלפון וטיסות לחו"ל ועוד הוצאות. כל אותם אלה שעוסקים בנושא של ניצולי השואה ומקבלים משכורת כל חודש, יושבים במשרדים מרווחים וממוזגים ומביאים להם כיבוד, אתם התגלמות חלאת המין האנושי בעם היהודי. אם אתם ממשיכים לשאת בתפקיד המכובד אותו אתם נושאים, בזמן שאתם יודעים שבגלל ספקולציות בורסאיות, לא מועבר הכסף לניצולים, אין יותר מטונפים מכם".



"אם היה בית משפט עולמי לפשעים נגד האנושיות, הייתי מעמיד למשפט את כל ראשי הממשלה, כל שרי הרווחה, שרי הבריאות ושרי האוצר ואת כל מי שעומדים בראש החברות האלה ומקבלים משכורת", אמר זהבי. "הכסף הוא של הניצולים, לא של המדינה, זה כסף שיועד אליהם והחברות מעכבות אותו. הסבל של ניצול אושוויץ או ברגן בלזן, שצריך בסוף החודש לבחור בין תרופה לפרוסת לחם, והוא לא יאכל או לא ייקח תרופה או לא ידליק את הבוילר כדי להתרחץ במים חמים, כי החברות האלה לא מעבירות את הכסף, זה על מצפונכם. אתם פושעים בינלאומיים, כולכם".


"ממה הם מפחדים?"


"ואתם יכולים לתבוע אותי תביעת לשון הרע", אמר זהבי. "אני רוצה להתמודד אתכם. אני רוצה שתבואו ואני אמלא את האולם במאה ניצולי שואה בני תשעים, חלקם עם מספרים על הידיים, חלקם רועדים, חלקם עם כיסאות גלגלים או מקלות הליכה, ואתם, מאדר-פאקרז, תביטו להם בעיניים בבית המשפט ותגידו שאני לא צודק ואתם צודקים, כי המניות של בנק לאומי ירדו ואי אפשר לממש אותן, כי זה יגרום להפסד של 80 מיליון שקל. ולמה מירי רגב לא מצאה תקציב לעזור לניצולי השואה? כי רובם אשכנזים. אם הם היו מרוקאיים הם כן היו מקבלים הטבות ממירי רגב. אבל הם לא, רובם אשכנזים, מה לעשות".



"פניתי בבקשה לראיין את יו"ר 'החברה להשבה', מר מיכה חריש, לשעבר מזכיר מפלגת 'העבודה'. ביקשתי גם לראיין את המנכ"ל, ד"ר ישראל פלג, הם סרבו", ציין זהבי. "למה הם סרבו? ממה יש להם לפחד? אם יש לכם מה להגיד, תאמרו, לכל הרוחות. ממה אתם מסתתרים? יש לכם רגשי אשם? משהו יושב לכם על המצפון? אתם מפחדים ממני? למה אתם מפחדים? יש לכם תפקיד נכבד, תגנו על העמדה שלכם. אל תדחו את זה למחר או מחרתיים. ניצולי השואה, אני מתנצל בפניכם, בשם האנשים בעלי המצפון במדינה, שהחודש לא תקבלו את הכסף".



זהבי הקריא את התגובה ששלחה "החברה להשבה", בה היא טוענת שפנתה לשרת המשפטים, שר האוצר, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ומנהל רשות החברות, בבקשה שינחו את הרשות לניצולי השואה להעביר את הסיוע לניצולים הנזקקים. "הם טוענים שמקור הכספים האחרון, שהיה אמור להיות מופנה לסיוע לניצולים מוחזק באופן פאסיבי על ידי חברת 'אוצר התיישבות היהודים', שאינה מאפשרת את מימושו וכל ניסיון פשרה נתקל בסירוב מצידה. הם טוענים שמשמעות הדרישה מהם היא לשעבד נכסים של נספי שואה שיש להם יורשים. אם יש להם יורשים, למה לא נותנים להם את הכסף וסוגרים את החברה? לא, הם מחכים שיסגרו אותם בסוף 2017", אמר.


 


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו