זו הייתה שנה קשה בכבישים. 371 בני אדם נהרגו במהלך 2016 בתאונות דרכים, יותר מאדם אחד בכל יום בממוצע. בהשוואה ל־2015, חלה השנה עלייה של 5% במספר ההרוגים בתאונות דרכים. בעמותת אור ירוק ציינו ש־2016 לא הייתה חריגה ומפתיעה, חרף הגידול במספר ההרוגים בתאונות. למעשה, טוענים בעמותה, נתונים אלה ממשיכים את המגמה בארבע השנים האחרונות, עם עלייה הדרגתית ורצופה במספר ההרוגים.
מפילוח נתוני ההרוגים בתאונות הדרכים ב־2016, עולה שאחד מכל שלושה הרוגים הוא מהמגזר הערבי. בכל שבועיים בממוצע נהרג ילד (14־0) בתאונת דרכים - מתחילת השנה נהרגו 27 ילדים בתאונות, בהם 16 מהמגזר הערבי. כשני קשישים (65+) נהרגים בממוצע בכל שבוע בתאונת דרכים, ומתחילת השנה נהרגו 86 קשישים בכבישים.
77 בני אדם נהרגו בתאונות שבהן היו מעורבות משאיות
עוד עולה מהנתונים כי 101 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, כ־40% מהם קשישים (65 ומעלה) ו־15 נוספים ילדים ובני נוער. החודשים יוני (39 הרוגים), יולי וספטמבר (37 הרוגים) היו הקטלניים ביותר מבין חודשי השנה. בנוסף, 43 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, קרוב להרוג בכל שבוע בממוצע. בנוסף, גם עשרה רוכבי אופניים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים.
מסיכום הנתונים מתברר כי 111 נהגים ו־92 נוסעים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים. 77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שבהן היו מעורבות משאיות מעל 3.5 טונות. בכל שבוע נהרג בממוצע אדם אחד בתאונת דרכים שבה היו מעורבים אוטובוס, מונית או אוטובוס זעיר - מתחילת השנה נהרגו בתאונות עם כלי רכב המשמים לתחבורה ציבורית 51 בני אדם.
"הכישלון המתמשך, שנה אחר שנה, בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים אינו יתום", טוען מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב. "הפתרון פשוט וזול - חייבים כבר היום להוסיף 300 ניידות ו־300 שוטרים למשטרת התנועה, כדי להגביר את האכיפה בכבישים האדומים והמסוכנים".