מאות בני אדם ליוו היום (שני) את פרופ' יעקב נאמן, שהלך אתמול לעולמו בגיל 77 לאחר מחלה, למנוחת עולמים בבית העלמין בהר הזיתים. מסע הלווייה של נאמן, לשעבר שר האוצר והמשפטים, יצא בצהריים (שני) מבית הכנסת היכל שלמה בירושלים.



בין המלווים הרבים נראו הנשיא ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים אביגדור ליברמן, איילת שקד ואריה דרעי, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, הרב הראשי לישראל דוד לאו, נשיאי בית המשפט העליון לשעבר, אשר גרוניס ודורית בייניש ופרקליט המדינה שי ניצן.



הנשיא נפרד בהתרגשות מנאמן: "היית איש החוכמה והתבונה, איש העצב והעשייה, בפיקחות ובהקשבה". ריבלין הוסיף: "אהבת את מדינת ישראל, פעמים רבות היית האור שנשלח ברגעי משבר ומתח לראשיה, שריה ויועציה. היית אדם של פשרה ומעש".



בתו של נאמן, יעל בר-שי ספדה: "סוף סוף אתה נח בשלווה וברוגע. כמה שונה וזועקת השלווה הזו לעומת מקצב החיים המטורף שלך. חייך, שנראו כמירוץ, הגיעו לסיומם. כל כך הרבה הספקת, אבא, ב-77 שנותיך – לגדל עם אמא שישה ילדים ו-32 נכדים. הקשר שלך עם הנכדים ואיתנו היה מיוחד, למרות כל הלחץ בעבודה".



הרב לאו סיפר: "הוא למד תורה עם החולים במחלקה הקרדיולוגית. אולי זה דחה את הקץ בכמה ימים, אבל הגזירה היא גזירה. הוא היה חכם, פיקח ובעל תושייה. הרגש שבו לא היה פחות מהשכל שבו. הוא היה נותן בסתר. איש לא ידע את רוחב וטוב ליבו".