ראש הממשלה נתניהו השתתף אתמול במליאת הכנסת ב"שעת השאלות" וענה על שאלות שהפנו אליו חברי כנסת מהאופוזיציה בנוגע לחקירות העומדות נגדו וסומנו על ידי המשטרה במספרים 1000 - תיק המתנות, 2000 - תיק מוזס ו-3000 - תיק כלי השיט. בתוכניתם ב-"103FM" סיפרו ניסים משעל ודרור רפאל שנתניהו למעשה הציג מעל לדוכן הכנסת את קווי ההגנה המשפטיים שלו, זאת לאחר שהתייעץ עם עורך דינו יעקב ויינרוט.

העיתונאי רביב דרוקר, שחשף בין היתר את פרשת "ביבי טורס", ניתח בשיחה עם השניים את הופעתו של ראש הממשלה: "זו גרסה שהכרנו אותה. נתניהו ניסה להכניס את כל הלהט השכנועי שהוא יודע להכניס, אבל זו גרסה מאוד מאוד קשה והוא יודע את זה. עד החקירה הוא שלט בעניינים, אבל אתמול הוא קרא מדף והיה נראה לחוץ, עובר מכרטיסיה לכרטיסיה, מוריד את הדף, מרים את הראש, מוריד את הראש".

משעל שאל על פרשת הצוללות ודרוקר הבטיח: "זה עסק מאוד מסובך וקשה אבל יהיה תחקיר על הצוללות, אנחנו עובדים עליו. אני לא אומר שנביא בו את נתניהו מקבל מעטפות, אבל נדמה לי שיהיו בו עובדות מעניינות, אני מקווה. אנחנו בטח לא היחידים שעובדים על הסיפור הזה". משעל שאל על פרשת 4000 ודרוקר השיב: "במשטרה ובפרקליטות טוענים שאין דבר כזה '4000' והם צוחקים על זה במסדרונות".
 
משעל אמר שמדובר למעשה בגרסה הרשמית שלו למשטרה. דרוקר הסכים: "אין ספק. זאת אומרת כל הזמן הארוך שאנחנו הולכים לבלות עם התיקים האלה, בכל פעם נשמיע את הגרסה הזאת ונעמת את הממצאים שיתגלו עם הגרסה הזאת. ראינו את זה עם אולמרט שאמר שמעולם לא היו מעטפות כסף ושהוא מעולם לא קיבל שוחד, ואחר כך כל פעם היינו משמיעים את זה. אז הוא (נתניהו) יודע שמבחינה תקשורתית ומבחינת הזיכרון הקולקטיבי, יראו את זה מאה פעם, כי הוא בטח לא יתבטא עוד הרבה פעמים על החקירה הזאת".

"כל שוחד בעולם אפשר להציג כמתנה" 
על האמירה של נתניהו, לפיה מותר לקבל מתנות מחברים, אמר דרוקר: "זה ממש לא מחזיק מים, זה אפילו לא קרוב לזה. יש איזו סקאלה. אם הם היו באמת חברים. אם היה מדובר בפרופסור עוזי בלר, רופא שמכיר את נתניהו מכיתה א' והיית אומר שלאורך השנים שבלר בא לנתניהו הוא מביא לו בקבוק יין יפה, וגם כשנתניהו בא אליו, אז ברור שאין בעיה. ארנון מילצ'ן הוא לא חבר וזה לא מחזיק מים, לא בסכומים האלה ולא בדרך שבה זה מתבצע. אז באיזה קו הוא ינקוט? תופסים אותך עם היד בתוך קערת העוגיות, כמו שאומרים האמריקנים, אז מה תגיד?"
 


"אגב, כל שוחד בעולם אפשר לצייר אותו כמתנה", הדגיש דרוקר. "טלנסקי נתן לאולמרט מתנות. גם את יחסי טלנסקי-אולמרט אפשר לתאר כחברות. הם בא לאירועים משפחתיים אחד של השני, הפגישות ביניהם היו מאוד ידידותיות והשתרעו על פני הרבה מאוד שנים, עוד כשאולמרט היה ראש העיר ירושלים וגייס כספים ל'שערי צדק'. מה, מי לא היה ידיד של מי? דכנר לא קיים יחסים ידידותיים עם האנשים שהוא שיחד ב'הולילנד'? ברור שזה נראה הכל חברי. דכנר ושולה זקן אפילו רמזו, או שולה זקן רמזה, שזה קשר כמעט רומנטי, עד כדי כך. ברור שתמיד יגידו את זה. כי מה יגידו? אין דרך אחרת להציג דברים כאלה. כשתופסים אותך כמקבל לאורך שנים מאות אלפי שקלים בשווי כסף, אז אתה אומר שאתה חבר".
 
משעל הזכיר את פרשת עמדי מ-1997 ודרוקר אמר: "נתניהו לא יכול לטעון 'לא ידעתי'. היו כבר כל כך הרבה תיקים בהם זה (נושא המתנות) דובר ודוסקס. הוא יודע שהוא לא יכול לטעון את זה. אבל חייבים לטעון משהו ולתת ליועץ המשפטי לממשלה תחושה שאתה הולך לעשות דבר איום ונורא אם אתה נכנע לתקשורת השמאלנית ומדיח אותי מהתפקיד. אז הוא (נתניהו) עושה את העבודה שלו".
 
רפאל אמר שבעיניו לקבל מתנות ללא תמורה זה בסדר. "עניין התמורה הוא מאוד חמקמק", השיב דרוקר, "אין פה תמורה במובן שמילצ'ן אומר תן לי זיכיון למשהו ללא מכרז. יש את עניין סידור הויזה שהוא מאוד חד-ערכי. אבל נאמר שמילצ'ן יכול להגיע לנתניהו ולומר לו את דעתו על זהות ראש המוסד הבא, והוא מכיר אנשי מוסד וחבר של יוסי כהן, שהיה מועמד לראש המוסד, אז הוא יכול להגיע ולהביע את עמדתו. בזכות מה הוא יכול להביע את עמדתו, ואנשים אחרים לא יכולים להביע את עמדתם? אלה שאלות מאוד כבדות ולכן החוק נדרש לזה. אם היו מגלים שמישהו 'שימן' ככה איש תקשורת בכיר, שהוא לא עובד ציבור אבל עובד למען הציבור, זה גם פסול. קל וחומר נושא המשרה הבכיר במדינה".
 
משעל הזכיר פרסום לפיו נתניהו הפסיק לעשן סיגרים לאחרונה. "הבעיה היא יותר גדולה", אמר דרוקר, "הבעיה היא שכל מערך הפינוקים הזה עכשיו מושבת, כי זה לא רק מילצ'ן ופאקר, יש עוד אנשים לאורך השנים, גם עכשיו, והרבה מאוד הטבות אחרות. לצערנו המשפחה הזו רגילה לשדרג את אורח חייה על חשבון אנשים אחרים".

רביב דרוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90