פינוי עמונה מתרחש לאורך כל היום (רביעי), והתושבים ממשיכים למחות על המתרחש. אלעד זיו, תושב היישוב, אמר בראיון לערוץ 2: "כאשר השוטרים הגיעו אליי הביתה, הרגשתי איך 18 וחצי שנים נקטעו באבחה אחת. שלא בצדק, שלא לשום צורך. זה יום שחור לציונות, זה יום שחור לדמוקרטיה. לכל האנשים שאוהבים את הארץ הזאת". 



כשנשאל על האינטרקציה עם השוטרים, ענה: "לא היה לי איתם יותר מדי דו שיח, הם מילאו את הפקודות שלהם. אנחנו עשינו את הצד שלנו. יש פה דברים שהם יותר גדולים מהסיפור הזה של איך, ובאיזה אופן הוציאו אותי מהבית או לא הוציאו. יש פה התחייבות של ממשלה, ממשלה שהתחייבה במספר נושאים ולא עמדה באף אחד מהם. הנה באה ממשלה ימנית ומחקה פה יישוב שלם. התחייבה להכניס אותנו לתוך חוק ההסדרה, והנה הוציאו אותנו. התחייבה לעשות מתווה וגם בזה היא לא עמדה". 

צפו: תושבת עמונה מתעמתת עם השוטרים


בתוך כך, בתו, עיינה, התעמתה עם השוטרים במהלך הפינוי. יבבותיה תועדו בסרטון שעשה הדים ברשתות החברתיות בשעות האחרונות. בסרטון נראית עיינה נסערת במיוחד וצועקת: "איך אנשים יהודים עם לב יהודי מסוגלים לעשות את זה? בשביל מה, בשביל קידום? בשביל מה? זה לא שווה את העוול הנוראי שאתה עושה פה לאנשים". 



"השוטרים נהגו באיפוק, זה אין ספק, וצריך להבין שקודם כל היא בת 16, הבת שלי", אמר זיו. "השוטרים האלה מסיימים את המשימה שלהם ואחר כך חוזרים לבית שלהם. הילדה הזאת הולכת להיזרק בלי שום פתרון. היא נולדה פה וגרה פה כל החיים. הילדה הזאת הביעה מחאה, כאב אמיתי, זרקו אותה מהבית שלה. עכשיו היא צריכה להיות תלושה מהבית שלה, ועל מה? על שום דבר. על שניים וחצי דונם. בג"ץ על דעת עצמו הורה לפנות פה יישוב. ועל מה? למה? כי הוא יכול". 



על האכזבה מהממשלה הוסיף: "האכזבה עמוקה, ויש לנו ציפייה מאוד מאוד גדולה שהממשלה הזאת תעמוד בהתחייבות שלה להקים יישוב חדש פה בבנימין עבור תושבי עמונה. הממשלה הזאת לצערנו הרב במקום לאחוז את השור בקרניו ולהוציא את בג"ץ מהעניין הזה ובמקום לשבת על הפקידות המשפטית וליישם את המתווה שהיא בעצמה התחייבה אליו, משום מה היא החליטה לא לעשות את זה, אלא החליטה לפנות יהודים ולהרוס יישוב בארץ ישראל".