גרסת ראש הממשלה נתניהו לחקירת "תיק 1000", תיק המתנות נחשפה ולפיה הוא לא ידע שאשתו שרה נתניהו מקבלת מהמיליארדר ארנון מילצ'ן אספקה שוטפת של בקבוקי שמפניה. על הסיגרים שהוא עצמו קיבל ממילצ'ן אמר נתניהו, לפי הפרסום, שלא היה ער לכמויות שקיבל ושהוא עצמו היה קונה סיגרים מפעם לפעם.

פרשן "מעריב" בן כספית
, המסקר את בני הזוג נתניהו לאורך שנים, התייחס לדברים בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "זה לא קו הגנה מבריק ולא נעליים. זה הדבר היחיד שהוא יכול להגיד. זו גרסת עורך דינו יעקב וינרוט. אם זה המקסימום שהם יודעים לנפק במצב הדברים, אז כל מי שקצת מבין במשפטים יודע שאין לזה שום ערך. זה לא יחזיק שמפניה ולא מים, כי גם אם זה יורד מ-700 אלף שקל (שווי המתנות) ל-350 אלף שקל, זה בדיוק באותה חומרה, כך שהפרת האמונים לא נופלת בגלל ה'לא ידעתי' על השמפניה. כבר פרסמתי בעבר שכאשר מזכירות ראש הממשלה היו מתקשרות להזמין את מילצ'ן לקיסריה, מדי פעם מישהי גם הייתה מעבירה לו את הידיעה שנגמר הקוואנטרו או נגמרה השמפניה, כדי שיחדש את המלאי. אז המזכירה של נתניהו ידעה והוא לא ידע?".

נתניהו עם מילצ'ן. צילום: פלאש 90
נתניהו עם מילצ'ן. צילום: פלאש 90

"הגרסה של נתניהו לא רק מתפתחת אלא גם מזגזגת", אמר כספית. "בואו ניזכר בקיצור תולדות הגרסאות. זה התחיל ב'לא היה כלום כי אין כלום'. המשיך ב'מותר לקבל מתנות מחברים'. נמשך בזה שאין חילוקי דעות על העובדות. כלומר הם קיבלו כל מה שנטען שהם קיבלו. ועכשיו הוא 'לא ידע'. אגב, נתניהו היה קונה סיגרים בעצמו מדי פעם. כשלא היה, כשנגמר, כשנגמרו המיליארדרים. יש חנות בשכונת ממילא בתל אביב ויש ברחוב אבן גבירול בתל אביב, אליה היו מגיעים מאבטחים וקונים לו, ובדרך כלל זה היה על חשבונו. מדובר פה בסקופים, כי לא קל לו להוציא כסף".


"בני הזוג נתניהו מולחמים אחד לתוך השני"
 

על שאלת התמורה למילצ'ן אמר כספית: "בהפרת אמונים, שזה סעיף האישום הנוכחי, שעליו מתכוונים להאשים כרגע את נתניהו, לא צריך להוכיח שום תמורה. ויש ראש ממשלה שכרגע יושב בכלא על דבר כזה בדיוק. בפרשת טלנסקי של אולמרט היה מדובר בהרבה פחות כסף, ב-20 אלף דולר. פה מדובר ב-700 אלף רק ממילצ'ן, והייתה עוד קבוצה גדולה של ספקים, מיליארדרים, שהזרימו לשם מתנות משך עשרים שנה. אני מעריך את הסכומים במיליונים. ולמרות שלא צריך להוכיח בכלל תמורה, יש סיכוי שכן ימצאו את התמורה. עובדים לכל רוחב החזית במאמץ לגלות מה מילצ'ן כן קיבל. כזכור, הוא קיבל ויזה בזכות נתניהו. ויזה לארה"ב בשביל ארנון מילצ'ן שווה מיליארדים. הוא מפיק הוליוודי וצריך להיות שם רוב הזמן".

משעל אמר שבתיק המתנות נתניהו מפיל את האשמה על רעייתו, וכספית הגיב: "נכון שמפילים עליה את האשמה אבל היא לא עובדת מדינה. זה לא כמו שהקריבו את עומרי שרון והוא הלך לבית סוהר. במקרה הזה, חוץ מ'תיק המעונות' בו היא מסובכת, זה שהיא קיבלה שמפניה ממילצ'ן לא יסבך אותה. אני לא רואה את נתניהו שולח את שרה לכלא. זה לא יקרה. אין חיה כזו. השניים האלה מחוברים ומולחמים אחד לתוך השני. זו ישות אחת". משעל הזכיר את סיפור התכשיטים בו נתניהו התקשר בעצמו למילצ'ן ואמר ששרה נתניהו קיבלה רק חצי מתנה, תכשיט אחד, וצריך לקנות לה את החצי השני. "היה בדיוק אירוע כזה גם עם המיליארדר רונלד לאודר", אמר כספית, "רק שכאשר לאודר נחקר ב'להב 433' הוא לא זכר את האירוע, אז מצאו אירוע דומה עם מילצ'ן".

עובדיה הזכיר את הפרסום לפיו חלה הרעה במצבה הנפשי של הגברת נתניהו, וכספית הסכים: "זה נכון, אבל זה לא הפריע לגברת נתניהו להתלוות אליו לארבע שעות הביקור בבריטניה בתחילת השבוע". משעל הציע שזו הדרך של עו"ד ויינרוט לחלץ אותה מ"תיק המעונות". "הגנת אי-השפיות", אמר כספית, "ועדיין צריך לשאול איך היא יכולה להיות פסיכולוגית בשירות הציבורי כשהיא לא נורמלית. ואת זה הם אומרים. ושנית, שום דבר הוא לא עושה בלי אישור שלה, כולל החלטות, מינויים ופגישות, כולל הכל. בשנה האחרונה כבר אמרו את זה אנשים בקולם, כמו עוזי ארד. האמת התחילה לבצבץ". 

"החקירה רחבה מאוד", הדגיש כספית. "בפרשת הצוללות וכלי השיט לא נאמרה המילה האחרונה וגם לא האמצעית. בוגי יעלון טוען שנתניהו הוא זה שלחץ לבטל את המכרז הבינלאומי על רכישת הספינות. דן הראל סיפר איך לחצו עליו. יש אנשים שכאשר הם יראו את השחיתות בפרשה הזו הם יגידו שבזה הם כבר לא יכולים לעמוד. וזה יכול להאיץ את כל התהליך בהגשת כתב אישום בתיק המתנות. ויש עוד חקירות. על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה יש עוד נושאים שהוא טרם אישר למשטרה לחקור. היא חוקרת באופן חופשי רק את המתנות. כשהיא שומעת סיפור על משהו אחר, נניח פרשיית שוחד אחרת ממישהו אחר, היא צריכה לבקש אישור מהיועץ והוא לא מאשר, אלא במשורה. פוטנציאל החקירות פה הוא למאה שנה".