עופרה גריידי משמשת כעובדת משק במרכז הרפואי קפלן מזה 18, שנים מתוכם עבדה שש שנים בחדר הלידה וראתה אלפי לידות כולל לידות נכדיה, אך מעולם לא יילדה בעצמה. השבוע יילדה את בתה ברכב לאחר שהלידה החלה בדרך לבית החולים. גריידי, שכיום עובדת במכון הלב בבית חולים קפלן יילדה שלשום תוך כדי נסיעה את נכדתה בלידה של בתה עינב לאחר שזו קיבלה צירים בדרכה לקפלן.

עופרה מספרת בהתרגשות שהגיעה לביתה של עינב ביישוב בני עייש והבת צעקה מכאבים. "שאלתי אותה מה היא מרגישה והיא אמרה לי 'לחצים בבטן'. ביקשתי מבעלי שיניע את הרכב וניסע לקפלן. במהלך הנסיעה, עינב אמרה לי: 'אמא, אני מרגישה שהתינוק יוצא',  אין ברכב תנאים של חדר לידה, אבל כבר הרגשתי את הראש של התינוק", היא מתארת. "שמתי כף יד כמו שראיתי באלפי לידות אצל המיילדות המקצועניות בחדר הלידה בקפלן, כולל לידת 11 נכדיי. הוצאתי אותו והשכבתי עליי. עטפתי את התינוק המדהים הזה וחיכיתי שיצרח. והוא באמת צרח". 

"תהיו מוכנים, יש תינוק בדרך". עפרה מיילדת את עינב בדרך . צילום משפחתי
"תהיו מוכנים, יש תינוק בדרך". עפרה מיילדת את עינב בדרך . צילום משפחתי
במקביל, התקשרה הסבתא הטרייה לצוות חדר הלידה בקפלן וביקשה שיחכו להם בכניסה לבית החולים. "יש לי תינוק באוטו, צעקתי להם. אנחנו בדרך". היולדת עינב סיפרה שלא רצתה לדעת במהלך ההיריון האם מדובר בבן או בת, וברגע הזה ביקשה מאמה עופרה שתבדוק. "בתוך הלחץ של הלידה לא שמתי לב אם זה בן או בת, וכשעינב ביקשה, שמתי יד ואמרתי לה מיד: יש לך בן". 

צוות חדר לידה בבית החולים קפלן המתין ליולדת, לתינוק ולמיילדת בכניסה לבית החולים והטיפול היה מהיר ויסודי, וזאת בשל הלידה הלא שגרתית. "ביצענו תהליך של שקילת התינוק, עיטוף כדי לשמור על חום גופו, בדיקה ע"י רופא ילדים והעברתו למחלקת תינוקות", נאמר. "היולדת עברה טיפול של בדיקת סימנים חיוניים בהצלחה, וכל זאת תוך תשומת לב מיוחדת. אין ספק שהתושייה של עופרה לאחר שנים של ניסיון בחדר הלידה סייע לתהליך הלידה. לתינוק ולאם שלום".