ראש הממשלה בנימין נתניהו עומת אתמול במהלך חקירתו הרביעית עם עדות שמסר המיליארדר ארנון מילצ'ן בסוף השבוע שעבר לחוקרי יחא"ה שהגיעו לביתו בלוס אנג'לס, במסגרת הצהרה משלימה, שלמעשה חיזקה והוסיפה פרטים משמעותיים לגבי חקירת פרשת 1000. גורם המעורה בפרטי החקירה ציין כי עדיין חסרים שני חיקורי דין, של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר ושל שלדון אדלסון, בעלי עיתון ישראל היום.



נציין כי לנוכח הראיות שבידי החוקרים ולאור ההצהרה המשלימה של מילצ'ן וכן לנוכח הגרסה שמסר אמש ראש הממשלה, החוקרים יסכמו את התיק כבר במים הקרובים, כשעל פניו התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של קבלת טובות הנאה מצד ראש הממשלה.



צפוי למסור עדות. שלדון אדלסון. צילום: רויטרס
צפוי למסור עדות. שלדון אדלסון. צילום: רויטרס



חשוב להדגיש כי ממצאי החקירה יועברו תחילה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט שמלווה את החקירה על כל שלביה, ורק דבר בלתי צפוי, כך על פי גורמים המעורים בפרטים, יגרמו לו להסתייג ממצאי החקירה. יחד עם זאת ייתכן בהחלט כי לנוכח הדברים, יבקש מנדלבליט לבצע חקירה נוספת של נתניהו בימים הקרובים. 



כזכור, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה חקרו אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביתו שבירושלים. זוהי החקירה הרביעית של נתניהו, והפעם היא התמקדה במעורבותו לכאורה בפרשות 1000 ו־2000. הבוקר ישוו החוקרים את דברי נתניהו בחקירה לממצאים שבידיהם.

מוקדם יותר אתמול מסר מקור המעורה בפרטים כי גם אם לא ניתן להגדיר עדיין מועד אחרון וסופי לסיום החקירה, מדובר בשלביה הסופיים. עוד נודע כי החקירה צפויה להתמקד בפרשה 1000, וככל שתהיה התקדמות בנוגע לחיקורי הדין בחו"ל, ייתכן שהמשטרה תזדקק לחקירה חמישית של נתניהו. ההערכה היא שאם התשובות שיינתנו על ידי נתניהו יתאימו לממצאים שבידי החוקרים, ניתן יהיה לסכם את ממצאי החקירה בפרשה 1000. 

במקביל נמשכים המאמצים לתאם מועדים לחיקורי דין בחו"ל לג'יימס פאקר ולארנון מילצ'ן. בשלב זה טרם נגבתה גרסה מהמיליארדר המקורב לנתניהו, שלדון אדלסון, בפרשת השיחות עם נוני מוזס. על פי ההערכה, החקירה בפרשת המתנות ("1000") צפויה להסתיים במהלך אפריל.

בפרשה 1000 חשוד נתניהו בקבלת מתנות מבעלי הון בשווי מאות אלפי שקלים, ובכללן בקבוקי אלכוהול, סיגרים ותכשיטים עבור רעייתו שרה. בפרשה 2000 נחקר החשד כי נתניהו ניהל משא ומתן עם המוציא לאור של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שבמהלכו דנו השניים על סיקור חיובי של נתניהו ב"ידיעות אחרונות" בתמורה לצמצום תפוצתו של העיתון "ישראל היום".

 עוה"ד יעקב וינרוט ועמית חדד, פרקליטיו של נתניהו הכחישו את שנטען בחלק מאמצעי התקשורת כי נתניהו "הופתע" מחלק מהדברים שהועלו מולו במהלך החקירה אמש ומסרו: "על רקע הפרסומים המוטעים היום לפיהם הופתע ראש הממשלה בחקירתו אמש, מובהר בזה כי ראש הממשלה לא הופתע מדבר כלשהו. יתרה מזו, משטרת ישראל לא התיימרה להציג בפני ראש הממשלה הפתעה כלשהי. החקירה הייתה חקירה עניינית ראש הממשלה ענה לכל השאלות שנשאל ויצא מהחקירה רגוע לחלוטין. אנו חוזרים ואומרים כי לא יהיה כלום כי לא היה כלום".