1. פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, שלושה נפצעו: שלושה צעירים נפצעו היום (שבת) בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. אחד הנפגעים הוא שוטר מג"ב שנפצע באורח בינוני, שני נפגעים נוספים, אזרחים בני 18 ו-23, נפצעו באורח קל. המחבל נהרג. הנפגעים קיבלו טיפול על ידי כוחות מד"א ופונו לבתי החולים הדסה עין וכרם ושערי צדק.



על פי המשטרה, המחבל הפלסטיני הגיע בשעות הצהריים לאזור העיר העתיקה, דקר שני אברכים והתחיל להימלט מהמקום. כוח של מג"ב זיהה את החשוד בעודו בורח וניהל אחריו מרדף. בשלב מסוים נכנס המחבל לאחד הבתים בעיר העתיקה, שני לוחמים נכנסו אחריו, המחבל הסתובב לעבר אחד הלוחמים ופצע אותו באמצעות הסכין. הלוחם הפצוע ביצע ירי לעבר המחבל וחיסל אותו במקום.



פרמדיק מד"א, אורי צחי, שטיפל בפצועים, סיפר: "הפצועים שנדקרו קיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום האירוע ע"י כונני מד"א והוצאו מהעיר העתיקה לשטח הכותל בטרקטורון מד"א כשהם בהכרה מלאה וסובלים מדקירות בגפיים ובפלג גופם העליון. הם היו במצב בינוני וקל ופונו במהירות לבתי החולים בעיר תוך כדי המשך טיפול כשמצבם יציב".



זירת פיגוע הדקירה.
זירת פיגוע הדקירה.



2. העולם מגנה את ההכרזה על הקמת התנחלות חדשה בעמק שילה



החלטת הקבינט לצמצם את הבנייה בהתנחלויות לא הצליחה למנוע גינויים להחלטת הקבינט לבנות התנחלות חדשה, הראשונה זה עשורים רבים, ביהודה ושומרון. משרד החוץ הצרפתי הוציא הודעת גינוי ואמר כי ההחלטה "מהווה איום לשלום ויכולה להגביר את האלימות בשטח", והוסיף כי "ההתנחלויות הן לא חוקיות לפי החוק הבינלאומי ומנוגדות להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם".



בוריס ג'ונסון, שר החוץ הבריטי גם הוא אמר שההחלטה מנוגדת לחוק הבינלאומי וקרא לישראל "לא לבצע צעדים כאלה, שמרחיקים אותנו ממטרתנו המשותפת של שלום וביטחון ומקשה על פתיחת דף חדש במערכת היחסים בין ישראל לעולם הערבי". במשרד החוץ הגרמני הדגישו כי הם מצפים מישראל להבהיר את כוונותיה לעתיד וכי הם לא מכירים בכל פעולה שמשנה את הסטטוס קוו ביהודה ושומרון, אשר לא תהיה מוסכמת על שני הצדדים.



שר ההסברה של ירדן, מוחמד אל-מומיני, אמר כי ההחלטה היא פגיעה בוטה בזכויות הפלסטינים, ובעיקר בזכות להקים מדינה עצמאית בגבולות 67. אל-מומיני הוסיף, כי החלטת ממשלת ישראל פוגעת במאמצים לחדש את תהליך השלום ומכשירה את הקרקע להתחזקות של הגורמים הקיצוניים והטרור. גם הליגה הערבית ומצרים גינו את כוונת הממשלה לבנות התנחלות חדשה. מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אלרייט, אמר כי "הצעד מראה כי ישראל אינה שותפה אמיתית להשגת השלום״, וכי ״הממשלה שבויה בידי קיצונים".



טורקיה גינתה אף היא את ההחלטה, וציינה כי ישראל מערערת את היציבות באזור. באש"ף בירכו את הגינויים וקראו לעולם להחרים את ההתנחלויות ומוצריהן.



יהודה ושומרון. צילום: פלאש 90
יהודה ושומרון. צילום: פלאש 90



3. בן 14 נהרג בתאונת אופניים חשמליים


נער בן 14 שנסע על אופניים חשמליים בנתניה נפצע היום שישי בצהריים כתוצאה מפגיעת מכונית פרטית. פראמדיקים של מד"א פינו את הנער לבית החולים לניאדו במצב קשה מאוד ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. האירוע התרחש כשנהגת מכונית פרטית התנגשה בנער, בזמן שזה רכב על אופניו. פראמדיקים שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לנער ופינו אותו לחדר המיון בבית החולים, שם פתחו הרופאים בפעולות להחייאתו אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו.



נהגת המכונית הפרטית (30) טופלה אף היא בזירת התאונה לאחר שנפצעה קלות. "כשהגענו למקום ראינו על הכביש במרחק של מספר מטרים מהאופניים החשמליים נער כבן 14 מעורפל הכרה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה", שחזר חובש מד"א בנימין סעדיה שהגיע לזירה. "הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו במהירות במצב קשה מאוד לבי"ח לניאדו בעיר. נהגת הרכב כבת 30 נבדקה בשטח ולא נזקקה לפינוי לבית החולים".



תאונת אופניים, ארכיון. צילום: כבאות והצלה
תאונת אופניים, ארכיון. צילום: כבאות והצלה



4. בת 62 מתה משאיפת עשן


שריפה פרצה בשבת בצהרים בבית בן שלוש קומות בישוב יפיע בצפון. שכנים שנזעקו למקום חילצו מהבית קשישה בת כשהיא פצועה באורח בינוני כתוצאה משאיפת עשן. הפצועה פונתה לבי"ח האנגלי בנצרת. אך זמן לא רב לאחר מכן דווח מבית החולים על מותה. טרם ידועה סיבת הדליקה, נפתחה חקירה בשיתוף חוקר דליקות משירותי הכיבוי וההצלה.



הבית בו אירעה השריפה. צילום: דוברות המשטרה
הבית בו אירעה השריפה. צילום: דוברות המשטרה




5. איים לשרוף רופאה ונעצר


משטרת ישראל עצרה גבר בן 43 מיהוד, החשוד כי איים על רופאה בקופת חולים בעירו. הגבר נכנס לחדרה בעת שטיפלה במטופל אחר וביקש לקבל טיפול רפואי. לאחר שהרופאה ביקשה מהחשוד להמתין לתורו, הוא החל לצעוק ולאיים לשרוף אותה ואת כל הסניף. לאחר מכן דיווח קב"ט קופת החולים למשטרה על האירוע והם עצרו את החשוד בביתו.



קופת החולים שבה נשרפה למוות טובה קררו, יום אחרי הרצח. צילום: אבשלום ששוני
קופת החולים שבה נשרפה למוות טובה קררו, יום אחרי הרצח. צילום: אבשלום ששוני



6. שלג אביבי בחרמון


באמצע סוף שבוע אביבי ושטוף שמש, הופתעו תושבי הצפון מגשם פתאומי ואף משלג בחרמון. שלג בחרמון בתקופה הזו של השנה הוא בהחלט אירוע חריג ונדיר, שאירע רק 10 פעמים מאז קום המדינה. השלג הראשון ירד בשבת סביב השעה 10 בבוקר וחזר על עצמו עוד פעם אחת.



"זה היה סוג של בילוי משוגע. רגע אחד חם ושמש וחצי שעה אחרי אחרי שלג", סיפרה משפחת לבקוביץ שביקרה אתמול באתר כמו לא מעט אחרים. "לרגע חלמנו שאנחנו באירופה. הכל היה כל כך דומה הנוף ואז בא שלג וסידר לנו את כל החוויה והפך אותה למושלמת", הוסיפו ילדיו של משה מחולון.



שלג אביבי בחרמון, צילום: נביה אבו צלאח
שלג אביבי בחרמון, צילום: נביה אבו צלאח