חג הפסח בפתח, ועמותות שונות, ביחד עם אנשים בודדים, מתגייסים על מנת לעזור למי שידו אינה משגת, להצליח ולקיים את החג בצורה מכובדת, ללא קשר למצבו הכלכלי. לקראת ליל הסדר, סיפר ניסים משעל ב-103FM על משדר ההתרמה שנערך בשעות אלו, עד השעה 20:00: "אנחנו מנסים לגייס תורמים למען חבילות מזון לילדים רעבים לקראת ליל הסדר. לקראת השעה 19:30 כבר נאספו למעלה ממיליון וחצי שקלים.



אנחנו צריכים לגייס שני מיליון שקלים, כדי שנצליח לתת לילדים שחיים מתחת לקו העוני. בישראל של 2017 יש 890,000 ילדים שחיים מתחת לקו העוני. אלו נתונים רשמיים של הביטוח הלאומי". עשרות אלפי שקלים כבר נאספו, כשניסים משעל, ריטה, וג'ודי ניר מוזס שלום, נמצאים באולפן ומנסים לגייס כספים.


על תקציבי הממשלה: "לממשלה הזאת יש תקציבים לכולם חוץ מלעניים הרעבים. הבעיה שלעניים בישראל אין קבוצת לחץ, אין להם נציגות בכנסת. זה לא גפני שיכול לדפוק על השולחן ולהגיד 'אני לא מעביר שום תקציב עד שאני לא מקבל לישיבות ולאברכים תקציבים'. תבדקו מה הוא קיבל השנה, מיליארד ו-200 מיליון שקל. למשל, תראו את קבוצת ההתנחלויות, יש להם את אורי אריאל.



לכל קבוצה כזאת יש פטרון בכנסת שדואג להם, לעניים אין. צריך להסיט תקציבים כדי לעזור למשפחות האלה ולילדים האלה. הדבר הכי מחריד שגלינו הוא שבשנים האחרונות, העוני יורד לכיוון שכבות הביניים. לא מדובר באנשים שלא עובדים אלא מדובר גם בזוגות שעובדים ובאים אלינו כי הם במצוקה". על יום ההתרמה עצמו סיפר: "ג'ודי ניר מוזס תהיה וגם ריטה. אנחנו ננסה ב-4 שעות לעשות מירוץ מטורף כדי להשיג את הסכום הזה. כל חבילת מזון עולה כ-400 שקלים. אנחנו קונים חבילות מזון גדולות ולהשיג לכל ה-5000 ילדים שני מיליון שקלים. זה כמעט בלתי אפשרי, אבל אנחנו מנסים".

לתרומות לעמותת חום: 8635*

עזרה בהכנת הכתבה: מיכל גור