בנוכחות של יותר מ־100 משתתפים נערך בשבוע שעבר במרכז מורשת בגין בירושלים אירוע זיכרון לחללי צה"ל, ומה שהפך אותו למיוחד הוא העובדה שהנוכחים בו הם חרדים. האירוע אורגן במסגרת קבוצת פייסבוק שבה הם חברים הנקראת "The Torah Hub", המרכזת את קהילת החרדים המתחדשת. הנהלת הקבוצה מורכבת מפעילים ומפעילות חרדים המארגנים אירועים לקהילה ומקיימים דיונים בנושאים הרלוונטיים לחרדים המעוניינים להשתלב בחברה עם כל המשתמע מכך.

מדובר בתת מגזר, המכונה בשם "חרדים חדשים", מונה כמה רבבות וגדל בקצב מהיר, כחלק מהשינוי העובר על החברה החרדית. אירוע הזיכרון, שנערך בשיתוף מיזם "האחים שלנו", התקיים על רקע העימותים האלימים האחרונים עם החרדים המתנגדים לגיוס לצה"ל וההתנכלויות מצדם לחרדים שבחרו להתגייס לצה"ל. באירוע הביעו המשתתפים רצון אמיתי לערוך חשבון נפש ולפעול למען שוויון בנטל. את הכנס הנחתה אחת ממנהלות הקבוצה, אביגיל קרלינסקי, המכהנת כמנכ"לית ארגון לא תשתוק, העוסק בהגברת המודעות למקרים של פגיעות מיניות במגזר החרדי.
 
בין הדוברים: הרב דוד בלוך, ממקימי הנח"ל החרדי, יו"ר מפעל הפיס, אלוף במיל' עוזי דיין, שסיפר על שירותו הצבאי ועל השכול במשפחתו, החייל החרדי שלום סלמון, מיק"פ דרום (יחידת קבורה פיקודית), שסיפר על חוויותיו ממבצע צוק איתן, והעיתונאי אליעזר היון, שסיכם את המצב מבחינה חברתית. באירוע חולקו משניות שיילמדו לעילוי נשמת הנופלים והוקראו שירי זיכרון שנכתבו על ידי חברי הקבוצה.