"כבוגרת התוכנית הרווחתי כלים אשר תורמים לי רבות ואף זכיתי להמשיך ולחנך באותו בית ספר. התוכנית גרמה לי להרגיש שבעיני התלמידים אני מורה נוספת בכיתה והם יכולים לפנות אלי בכל עניין", כך אומרת שיראל קלפר, כיום מחנכת בבית הספר היסודי רמות בחיפה, לאחר שבשנה שעברה עוד הייתה סטודנטית מן המניין בתוכנית "אקדמיה־כיתה" במכללת גורדון בחיפה.
תוכנית "אקדמיה־כיתה" (מורה שני בכיתה) החלה כפיילוט בשנה שעברה. בעוד כחודשיים יותר מ־600 בוגריה יסיימו את שנתם הראשונה כמורים וכגננות במערכת החינוך. רוב הבוגרים שולבו ביישובי הדרום והצפון. וממשרד החינוך נמסר כי "בוגרי התוכנית נתנו חיזוק מצוין למערכת החינוך, בעיקר בפריפריה".
השנה התוכנית גדלה ומשתתפים בה 1,800 סטודנטים, המגיעים מ־28 מוסדות חינוך ומשולבים ב־350 בתי ספר וגנים ב־100 יישובים. במהלך ההתנסות המעשית הסטודנטים מצטרפים למורה מכשיר, שנבחר בזכות ניסיונו וכישוריו הפדגוגיים, והופכים למורים שניים בכיתה. בכך הם מגבירים את אפקטיביות הלמידה ומאפשרים מענה ליותר ילדים בכיתות צפופות ובגני ילדים הזקוקים לתגבור.