כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) נגד רס"מ חיים מור, רכז רישוי עסקים במרחב יפתח במשטרה, המייחס לו שורה של עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט במספר מקרים. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן אלטמן מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, נטען כי רס"מ מור ביקש וקיבל, במסגרת תפקידו, שוחד מבעלי מועדונים בתל אביב וכן מבעליה של חברת אבטחה שסיפקה שירותי אבטחה לאותם מועדונים שהיו תחת אחריותו, ובתמורה דאג להדליף מידע אודות ביקורות פתע האמורות להתבצע באותם מועדונים.



במח"ש טוענים כי רס"מ מור ביקש ואף לקח שוחד מאהרון בנימינוב, בעליה של חברת אבטחה שסיפקה שירותי אבטחה למועדוני לילה בתל אביב וכן ממהרטו יאלאו, שהיה שותף באחד המועדונים. בתמורה, כאמור, נהג מור להדליף מידע אודות ביקורות הצפויות להיערך על ידי המשטרה לבעלי עסק, לגורמי ניהול בבתי העסק ולגורמים הקשורים לחברות אבטחה וזאת בתמורה להטבות למיניהן.



בנוסף הוא מואשם כי ניהל עסק של סחר במשקאות אלכוהול מבלי שקיבל לכך את האישור הנדרש מטעם משטרת ישראל. "במסגרת עסקי האלכוהול סחר רס"מ מור עם גורמים העובדים במועדונים ובבתי העסק המצויים, בין היתר, בתחומי המרחב, אשר היו נתונים למרותו במסגרת תפקידו כרכז רישוי עסקים", נאמר בכתב האישום, "זאת עשה מור תוך שהוא קולע עצמו למצב של ניגוד עניינים בין האינטרס הממלכתי והמקצועי עליו הוא מופקד ובין זיקתו האישית-מסחרית לעסקי האלכוהול. מעשיו אלו עלו כדי מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור".



התיק נחקר על ידי צוות חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים.