גל החום הכבד שמכה בארץ בימים האחרונים החל לתת את אותותיו ושירותי החירום נאלצו היום (שני) להעניק טיפול רפואי לאזרחים רבים שנפגעו ממפגעי נזק האוויר. ב-24 השעות האחרונות, 367 בני אדם פנו לקבלת טיפול רפואי לאחר ש-161 בני אדם התעלפו ו-28 התייבשו בהם נערה בת 17 שפונתה לבית החולים תל השומר במצב בינוני.



במגן דוד אדום שבו והזכירו לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. בנוסף, מבקשים במד"א מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום, ולהזעיק את מד"א והמשטרה בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי הרכב, ללא השגחת מבוגר. יצוין, כי תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.



בבקעת הירדן נמדדו 46 מעלות, בספארי חילקו ארטיקים לאריות



מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "במד"א ממשיכים לשמור על הערכות מוגברת בעקבות גל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים. אני שב ומזכיר להורים ולנהגי ההסעות לתת תשומת לב מיוחדת לילדים ברכב, לבצע סריקה בטרם עזיבת הרכב ולהביט ברכבים סביבנו שחלילה לא נשכח ילד ברכב, מבט לתוך רכב חונה יכול להציל חיים".



כזכור, בשעות הצהריים נמדדו ברחבי הארץ טמפרטורות גבוהות במיוחד, כאשר במרכז התלוותה לחות גבוהה לתחושת החום המעיקה. מהשירות המטאורולוגי בבית דגן נמסר שבגלגל בבקעת הירדן ובחצבה בערבה נמדדו 46 מעלות. בסדום נמדדו 45 מעלות, בעין גדי - 41, באילת וטבריה - 40, בבית שאן - 43, בבאר שבע - 42, בנמל התעופה בחיפה - 39, בירושלים - 37 ובתל אביב ליד הים - 31 מעלות.



בשל החום הגבוה, בספארי שברמת גן החליטו לפנק את האריות בארטיקים מיוחדים העשויים מעוף קפוא.  


אריות בספארי נהנות מארטיק עוף קפוא. צילום: אבשלום ששוני
אריות בספארי נהנות מארטיק עוף קפוא. צילום: אבשלום ששוני




שוברים את החום. צילום: אבשלום ששוני
שוברים את החום. צילום: אבשלום ששוני