קבוצה של כמה עשרות אזרחים יקיימו היום (שישי) אחר הצהריים משמרת מחאה נגד ההפגנות המתקיימות זה 30 שבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בפתח תקווה.
"אנחנו נגד הפגיעה וההתערבות בשלטון החוק. כרגע ישנו לחץ מהרחוב להשפיע על תהליך משפטי שאמור להיות חף מלחצים חיצוניים. הרחוב מנסה להכתיב גם את האג’נדה וגם את סדר לוחות הזמנים למי שמייצג אותנו נציגי מערכת החוק. 30 שבועות מתעללים במשפחתו של היועמ"ש . אנו מבקשים להוציא קריאה ברורה להפרדה בין אנשי המקצוע לבין הפוליטיקאים”, הסביר יוזם משמרת המחאה, גיל סיגל.
"אנחנו רוצים ליצור מצב שבו אנשי מקצוע, שופטים, ראש התביעה וכל מי שיושב בשיפוט וחנינה יהיה נקי ומבודד מאותם לחצים לא הוגנים ולא הגונים”, הוסיף.
 

"פוליטיקאים זה מה שהם בחרו לעשות. אבל האם אנחנו רוצים להרחיק אנשים מתפקידים מקצועיים? היועמ"ש הוא לא איש ציבור פוליטי, הוא איש מקצוע.  אתה בא להפגין מול גן הילדים של הבן שלו, לבית הכנסת שלו? ".
 
"זה שמנדלבליט נצור 30 שבועות ולא יוצא לתפילת מנחה וערבית במוצאי שבת כי הוא לא יכול בגלל המפגינים זה סביר?”. גיל סיגל סיפר כי פנה לאזרחים שונים להצטרף אליו והוא מעריך כי למשמרת המחאה אחר הצהריים יגיעו בין 50 למאה איש. “אנחנו אזרחי מדינה נטו ולא אנשים פוליטיים", הדגיש. הוא גם אמר כי אין בכוונתו להשתתף מחר בהפגנת התמיכה בראש הממשלה שמארגן יו"ר הקואליציה דוד ביטן.
ההפגנה שמארגן ביטן תהיה הפגנת נגד להפגנות השמאל בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה, במחאה על התנהלותו בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.
ח"כ דוד ביטן. צילום: מרק ישראל סלם
ח"כ דוד ביטן. צילום: מרק ישראל סלם

 
לדברי ח"כ ביטן הפגנת הנגד באה "במחאה על הניסיון הפסול והאנטי דמוקרטי של בעלי אינטרס מ השמאל להפלת השלטון במדינת ישראל שלא בדרך דמוקרטית".
"אני רואה בחומרה את המאמצים האנטי דמוקרטיים להשפיע על היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטות שיהיו נוחות לתנועות השמאל. נגיע ונביע אמירה חד משמעית. דבר כזה לא יעבור בשקט ״, הודיע ח"כ ביטן.
ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ של פעילי ליכוד הופצו השבוע קריאות לציבור תומכיו של נתניהו לבוא בהמוניהם ולהתייצב לצדו של ח"כ ביטן בהפגנה.
ההפגנות  נערכות בכיכר גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהפגנות נוטלים חלק חברי כנסת מהמחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת. גם יו"ר העבודה אבי גבאי השתתף לפני כשבועיים בהפגנה.
בשבת שעברה נרשם בהפגנה מספר שיא של משתתפים, כ-1500 איש כשמולם התייצבו מפגינים בודדים מתומכי נתניהו. בסביבתו של ח"כ ביטן מצפים לפחות לאלף מפגינים שיביעו תמיכה בראש הממשלה.
יצויין כי בתחילה התקיימו הפגנות נגד מנדלבליט מול ביתו הפרטי בפתח תקווה אך המוחים הורחקו משם והם מפגינים בכיכר גורן. ההפגנה מתקיימת ללא רשיון מהמשטרה, אך השוטרים מתירים את קיומה כל עוד הסדר נשמר.