ההתפתחות הדרמטית בפרשות נתניהו, שהגיעה בסוף השבוע עם גיוסו כעד מדינה של ארי הרו, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, לא הותירה אדישה את המערכת הפוליטית, אם כי בליכוד מוחלט רוב השרים העדיפו לשמור על שתיקה רועמת, לפחות תקשורתית. נתניהו עצמו לא התייחס לנושא במהלך ישיבת שרינו הבוקר. יושב-ראש ועדת הפנים של הכנסת, חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, אף תקף את שרי המפלגה שלא מגבים את נתניהו.

בריאיון למנדי ריזל ברדיו 101.5 אמר אמסלם: "אני חושב שחלק משרי הליכוד שאנחנו לא שומעים אותם ובוודאי ובוודאי מי שחותר באופן מעשי, אני חושב שזו חוצפה ועזות מצח. אותי לימדו שתמיד כשחבר שלי או מישהו מהקבוצה שלי נמצא במצוקה, אני מסייע לו. והם כפויי טובה. אני זוכר כשהקימו את הממשלה איך שעמדו שמה בחוץ ורבו והתחננו לראש-הממשלה שייתן להם עוד משהו קטן. מי שלא מביע עמדה נכנס לקטגוריה שאני אומר לך". 

כשנשאל במי מדובר והאם הוא מתכוון - לדוגמא - לשרים כץ וארדן ענה: "כן, ואני בליכוד יותר ותיק כמעט מכולם ביחד שם ואני אומר לך שאם עושים פוליטיקה קטנה הם ינזקו בגלל שאנשי הליכוד יבואו איתם חשבון". 

מנגד, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי העריך כי המשבר יביא לבחירות עוד השנה. "בשנה הקרובה נהיה בבחירות והעם יבחר מי יהיה בשלטון. העם בסופו של דבר יבחר מי ינהיג אותו", אמר גבאי בראיון הבוקר לגלי צה"ל. הוא הוסיף: "בסופו של דבר אנו נמצאים בשיאו של משבר. נתניהו שולט כבר עשור ומלבה את ההסתה והפלגנות כאן. השיסוי יימשך עד יום האמת". 

מבין שרי הליכוד, היחידים שכן הביעו תמיכה מפורשת בנתניהו היו מירי רגב, צחי הנגבי וישראל כץ, שפרסם הודעת תמיכה הבוקר בראש הממשלה. "יש לאפשר לרה"מ בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט אותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת, הפגנות אופוזיציה או הליכי חקירה חלקיים" ,כתב כץ. 


ישראל כץ ובנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
ישראל כץ ובנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90


 

הוא הוסיף כי "יש לי אמון ברה"מ ואני מאחל לו שחשרת העננים המרחפת מעליו תוסר בהקדם. אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה במקצועיות ובאחריות הנדרשת, כדי לאפשר למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד כראוי עם האתגרים המורכבים בפניהם היא ניצבת". 

השרה גילה גמליאל (ליכוד) אמרה: "במדינה שבה החוק הוא הריבון, המונופול לשלילת חזקת החפות נמצא בידי בית המשפט - לא בידי הגוף החוקר או הגוף המסקר. קוראת להורדת הלהבות ולהרגעת היצרים. תנו לרשויות לעשות את מלאכתן ואפשרו לראש הממשלה לקבל את חזקת החפות המגיעה לו בדין, כמו לכל אזרחית ואזרח בישראל".