ביום חמישי האחרון, בסיום מצעד הגאווה בירושלים, עלתה לדבר בבמה המרכזית הדס פרי, גיסתו של הזמר אמיר פרישר גוטמן ז"ל שטבע למוות לפני כשבועיים בחוף לא מוכרז בעתלית והיה אמור להנחות את הטקס. היא סיפרה על חייל שנמצא מתאים לתרום לאמיר מח עצם, בתקופה שאובחנה אצלו לשווא מחלת הסרטן. לדבריה, "כשאמיר חשב על אותו חייל שהסכים לתרום לו מח עצם, הוא אמר שהלוואי והיתה לו הזכות להציל מישהו אחר, והוא הציל את אחיינית". 
 
אולם, כעת מסתבר שאמיר רצה לתרום הרבה מעבר, אך עקב הקרנות כימותרפיה שעבר אך לשווא, איבריו נמצאו בלתי כשירים לתרומה. כידוע, רק קרניות עניו נתרמו. על פי מקורבת למשפחת פרישר גוטמן, אמיר חתם על כרטיס אדי וגם לא היתה שאלה בנוגע לאפשרות שיעשה זאת, אך הקרנות הכימותרפיה שעבר בתקופה האחרונה פגעו בכשירותן. 
 
אייל פרי, אחיו של פרישר גוטמן, אמר כי "לאורך השנים היה חשוב לאמיר לתרום לזולת וללוות אנשים בהתמודדות עם האתגרים השונים בחייהם. כחלק בלתי נפרד מהווייתו חתם אמיר על כרטיס אדי. לצערנו לאור האבחנה השגויה של בית חולים איכילוב והרעלים המיותרים שהוחדרו לגופו לא יכולנו לתרום איברים נוספים מעבר לקרניות עיניו. אנו שמחים שניתן היה להגשים גם באופן חלקי את בקשתו של אמיר".

חבריו של פרישר גוטמן נרדים. צילום: אבשלום ששוני
 
פרישר גוטמן נפטר לאחר שטבע בחוף ים סמוך לעתלית. הוא הבחין באחייניתו בת ה-5 נסחפת בים ובעת שחילץ אותה בשלום נקלע למצוקה בעצמו. רופאו בבית החולים רמב"ם בחיפה אמר לפני פטירתו כי "אחרי שבוצעו עוד מספר בדיקות מהבוקר ועד עכשיו למעשה מיצינו את אפשרויות הטיפול השונות ואין לנו יכולות לעזור יותר וכרגע משפחתו יחד איתו". 

פרישר גוטמן שאובחן בשוגג בשנה החולפת בבית החולים איכילוב כחולה סרטן ועבר טיפולי כימותרפיה קשים, כבר הספיק לתעד את התקופה הנוראית בחייו לכדי סרט מרגש וסוחט דמעות אך נראה כי שם זה לא נגמר וגוטמן חזר במהרה לעשייה ויצירה ונתן לסיפור הרשלני שחווה עוד במה. הזמר ששירה הייתה כל עולמו החליט לעשות מעשה והתחיל לכתוב תסריט המגולל את סיפור החיים שלו לכדי מחזמר שירים.

"לאור הרעלים המיותרים שהוחדרו לגופו, לא נתרמו אברים נוספים". פרישר גוטמן. צילום מסך


המופע יספר את השתלשלות האירועים בחייו החל מההצלחה הגדולה של להקת הבנים היי פייב, חלה בנטיות המיניות, הקשר המיוחד והמשפחתי עם בן הזוג ינאי פרישר והבן המשותף שלהם רוי ועד המחלה והמאבק הממושך בה. את סוף הסיפור, הוא בטח לא ציפה.