המעצר, השהייה בכלא, והשחרור לאחר העימות. עורך הדין דב הירש, אחד העצורים ב"פרשת הצוללות", שוחרר אתמול ממעצר, לאחר שנחשד תחילה כי קיבל כספים מעד המדינה, מיקי גנור, כשהחשד העיקרי היה כי כספים שקיבל מהחברה של גנור, עבור שירותיו לרמי טייב, יועצו לשעבר של השר יובל שטייניץ. הירש סיפר בגלי צה"ל על הפרשה, וחשף כי החשד העיקרי הגיע כיוון שהוא מייעץ מדי פעם לחברות בענייני נשק.


 


"ביום ראשון בשש וחצי בבוקר הגיעו בלשים אלי הביתה, לקחו אותי למשרד, וביקשו שאמסור להם את התיק של מיקי גנור. זאת הפעם הראשונה ששמעתי את השם שלא בתקשורת. הם ביקשו, אבל זה לא אומר שיש תיק כזה. אנחנו מדברים על צ'ק מ-2013. עשיתי עבודה משפטית עבור טייב, הוא שילם באמצעות צ'ק שהתברר שהוא של החברה של מיקי גנור, על שמה יצאה החשבונית. זה מקובל וקורה לא פעם, כשצד ג' משלם למישהו אחר.



הצ'ק הזה, מה טייב מסביר לגביו?


"אני לא יכול להיכנס לזה במדויק, אני יכול להגיד שהיה שם הסבר שהניח את הדעת. הוא אמר לי 'החברה הזאת חייבת לי כסף, והם משלמים לך במקומי'. לא היתה לי בעיה עם זה. תזכרו שב-2013 לא הכרנו את פרשת הצוללות, ולא ידעתי מי זה מיקי גנור. סכום הצ'ק עמד על כמה עשרות אלפי שקלים".



"היה מאוד קשה להוכיח להם, כי בשוטף אני אכן עוסק בתחום של סחר בנשק, ומייעץ לחברות על זה. אני גם מעורב, כעורך דין, בעסקאות נשק בינלאומיות. זה חיזק את החשד נגדי. כן, בהחלט. החיים הם לא רק בתל אביב, יש גם בצפון. אמרתי את האמת, סיפרתי אותה, הם רצו להיווכח שהכל אמת. היה לי עימות עם טייב, הוא דחה את הכל מכל וכל. נתנו לו להגיב, הוא אמר שהוא לא ראה את הצ'ק והוא מעולם לא ראה אותי". 



נתת לו את העבודה?


"בסופו של דבר, לאחר העימות הזה אני שוחררתי והוא נעצר, והסיבה היא שהעבודה שלי ממוסמכת. אנחנו מכירים אחד את השני כי שנינו תושבי עפולה ומדובר בעיר שכולם מכירים את כולם. גם בעתיד לא אתנגד שימשיכו להגיע צ'קים כאלה. כשהם הגיעו אליי למשרד, הם הגיעו עם צו של שופט, הם תפסו את כל המחשבים והמסמכים, שהוחזרו אליי. נכנסו למחשב, ראו את התיק של רמי טייב, וראו על מה מדובר. אני לא רוצה מהתשובה שלי שישתמע שאני חושב שהוא לא אדם חיובי, וטוב. אני מאחל לו שייצא מהפרשה הזאת עם מינימום נזקים, וגם למיקי גנור. הם אנשים עם שבחים ומעלות רבות".



איך היה המעצר, ועוד בתור עורך דין?
"זאת חוויה קשה, אבל תודה לאל, זה לא שבר אותי, לא צריכים להיות דרמטיים. עשיתי את הדברים האלה עבור עסקי נדל"ן, והחוקרים לא הצליחו להאמין לי שהיתה הפרדה, שלמרות שאני בא מהתחום, אני לא מכיר את גנור ולא עבדתי איתו מעולם. אבל צריך לזכור שהם לא השתכנעו בגלל הפנים היפות שלי, אלא בגלל שנתתי להם הוכחות".



"אמרתי בהקשר לפרשה אחרת, ואומר עכשיו - לצערי כל אדם צריך שיהיה מוכן ליום שיבקשו שיצטרפו אליהם, בין אם הוא שדר ברדיו, או עובד מדינה או כל אדם מן היישוב. זאת חוויה לא נעימה, ואם לא עשית משהו, אתה מבין שזה ייגמר בתוך 24 או 48 שעות. אני מכיר הרבה מאוד יחידות חקירה, ואני נפעמתי מהדרך ש-433 חקרו אותי".



"זה כבוד גדול. יצאתי כמליץ יושר שלהם. אם יש גוף שיכול לטפל בפרשה הזאת, זה הגוף הזה. הם נחושים, מהירים, יש להם חוכמה ועורמה, יושר והגינות. לאורך כל החקירה לא הרגשתי שמתייחסים אלי כמו עבריין, אלא כמו אדם מן היישוב, שמתבקש לתת גרסה, והולכים ובודקים את התשובות".