מתיחות בעוטף עזה לאחר פעולת צה"ל, בה פוצצה אתמול מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל מרצועת עזה, שבעקבותיה נהרגו שמונה פעילי ג'יהאד אסלאמי. בני חסון, דובר קיבוץ כיסופים התייחס היום (שלישי) ב-103FM למצב הביטחוני באזור וטען: "אנחנו רגועים, הפיצוץ אמנם קרה עשרה מטרים מהגדר והקיבוץ אכן שוכן שני קילומטרים מגדר הביטחון כבר שישים שנה אך לא שמענו את החפירות, רק שמענו את הפיצוץ עצמו".



חסון הוסיף כי לא קיים לחץ מיוחד בקרב התושבים "אנחנו רגועים מאד, אנחנו חיים בקהילה תומכת, ילדנו ברובם היו בבתי הספר ומערכות החינוך בזמן האירוע, כלל מערכות החינוך שלנו הם מקומות ממוגנים ואנחנו לא מפחדים. הגדר היא סמוכה לכיסופים, כל מה שקורה בגדר הינו סמוך לקיבוץ שלנו, עכשיו שקט", ציין.



על חפירת מנהרות מתחת לבתיהם אמר: "העובדה הזו כבר קיימת זמן רב, בנינו לבין הגדר ישנם הרבה כוחות של צבא הגנה לישראל ואנחנו חשים בטוחים כי יש לנו השגחה, אנחנו מתורגלים וממשיכים לתרגל כל מיני מצבי קיצון, זה פחות מסוכן מילד שיורד מיוזמתו לכביש".





בנוגע להחלטה לפנות את היישובים הצמודים לגדר במבצעים צבאיים עתידיים סיפר: "בכדי להקל על כוחות הצבא רוב האזרחים יגורו ביישובים אחרים באותה תקופה מתוחה, זה כבר מתואם ומסודר, כולל מערכות החינוך, התרבות, ההסעות והכל".



לסיום שיתף דובר קיבוץ כיסופים: "אנחנו בשיאה של קליטה של משפחות חדשות בקיבוץ. המצוקה שלנו כעת היא שאין עדיין מספיק בתים למשפחות החדשות כי ישנה תפוסה מלאה בקיבוץ. אלו צרות טובות. עוד שבועיים יחל אצלנו פסטיבל 'דרום אדום' ואנחנו קוראים לציבור להגיע ולראות את הפריחה המיוחדת".


עריכה: איתמר ליברמן