הכתב הפלילי של חדשות ערוץ 2 גיא פלג, התייחס היום (שני) בגל"צ לפרשת השחיתות המסתעפת בראשון לציון ולחשוד המרכזי בפרשה, ח"כ דוד ביטן. "ירד לו האסימון סוף סוף, לביטן", אמר פלג. "כבר בסוף החקירה הראשונה הוא היה צריך להבין כי הקרב הוא לא על הקריירה שלו שהסתיימה ולא על הדימוי שלו, אלא על חירותו. הוא התכונן לחקירות בצורה רשלנית. אין לו תשובות של ממש לשורה של התנהגויות שתועדו על ידי המשטרה בעבירות פליליות חמורות, אז העצה הכי טובה היא לשמור על זכות השתיקה".  

לדברי פלג, היחסים בין המשטרה והפרקליטות הדוקים מאוד, בניגוד אולי למה שמצטייר: "יש ספינים על ספינים כאילו יש איזשהו חיץ בין הפרקליטות למשטרה. אני מזמן אומר שהדברים שונים להבנתי בתכלית. זה  לא אומר שהיועמ"ש יקבל את עמדת המשטרה לבסוף, אבל אם לפני כמה שנים בתיקים של אישי ציבור התיק היה עובר רק בסוף לפרקליטות, היום יש צוותים משותפים, והפרקליטות היא חלק מצווות החקירה".

דוד ביטן מגיע לחקירתו הרביעית. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן מגיע לחקירתו הרביעית. צילום: אבשלום ששוני


לדברי פלג, "ראינו את זה בתיקי ראש הממשלה שם פרקליטת המחוז נסעה עם החוקרים ללונדון. ההתייעצויות הן על בסיס יום-יומי בשיתוף פעולה הדוק. בגלל זה אני אומר: הפרקליטות מעורבת מהיום הראשון, היא לא צריכה שילעסו לה את החומר, היא מכירה אותו טוב מאוד בעצמה". 
כתב ערוץ 2 אף התייחס למפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך ואמר כי הוא איננו מעורב בחקירות עצמן: "נדמה לי שהמפכ"ל מנסה למצב עצמו כאילו הוא דמות חשובה מאוד בחקירות הללו וזה גם המסר ורוח הדברים שהוא מעביר לכתבים שזוכים אצלו לשיחת רקע. למיטב הבנתי המפכ"ל בכלל לא בלופ, הוא לא בדרג שמקבל הנחיות או בדרג החוקר בעניין הזה".

מפכ"ל המשטרה אלשיך. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מפכ"ל המשטרה אלשיך. צילום: תומר נויברג, פלאש 90


פלג הוסיף :"יש לאלשיך בעיה גדולה מאוד כי עוד מעט יתפרסמו המסקנות של מח"ש על אירועי אום אל חיראן, ובג"ץ  גער בו על שיקול הדעת שהפעיל בפרשת רוני ריטמן, והוא צריך לראות מה הוא מתכוון לעשות בנושא. אז הוא מנסה למצב עצמו בתור ראש וראשון למלחמה בשחיתות. הוא חושב שהתקשורת תאתרג אותו בדברים המשמעותיים שהוא באופן איש כשל בהם, כך מתברר, אבל בחקירות הללו אין לו שום משקל, הוא יכול להביע את דעתו אך היא לא נספרת".