תשלום המזונות שמשלם האב יופחת בגלל סירובה של בתו להכיר בו ולהיפגש איתו: בית המשפט לענייני משפחה בקריות, נענה לבקשה יוצאת דופן להפחתת תשלום דמי מזונות שהגיש תושב הצפון ופסק כי ככל שהקטינה לא תשתף פעולה ולא תגיע למפגשים עם האב, בתמיכתה של האם, יופחת סך של 500 שקלים ממזונות הקטינה בגין כל מפגש.



תושב הצפון סובל במשך כשנתיים מניכור של בתו כלפיו, המסרבת להיפגש עימו. בעקבות כך מינה בית המשפט מומחה לחידוש הקשר והעמקתו בין הבת לאב, אך זה קבע בתסקיר שהגיש לבית המשפט כי לאם חלק נכבד בקשר הרעוע בין הבת לאב והיא במעשה ובמחדל תומכת ומעודדת את התנכרותה לאב.


האב, אשר משווע לחידוש הקשר עם בתו, פנה באמצעות עו"ד גיא אופיר לבית המשפט בבקשה להטיל על האם סנקציות כספיות שירתיעו אותה מלהמשיך ולחבל בקשר עם הבת וכאמור, בית המשפט נענה לבקשתו וקבע כי התנהלות הילדה נובעת כתוצאה מהסתה של האם ובתמיכתה להימנע מהמפגשים עם האב ופסק כי ככל שהקטינה לא תשתף פעולה ולא תגיע למפגשים עם האב, יופחת כאמור, סך של 500 שקלים ממזונות הקטינה בגין כל מפגש.



"פסיקתו יוצאת הדופן של בית המשפט לענייני משפחה מהווה תמרור אזהרה למי מבני זוג המצויים בהליכי גירושין או שכבר התגרשו מלנסות ולהשפיע על ילדיהם לגלות ניכור כלפי אחד מההורים", נאמר על ידי עורך דינו של הבעל.