כתב אישום הוגש היום (שני) נגד רם גרנות, תושב רמת השרון בן 79, בגין רצח אשתו, סימה, בת 67 ב-9 בדצמבר. גרנות מואשם שתכנן את הרצח לפחות ימים אחדים לפני שביצע אותו "בדם קר, בכוונה תחילה ובאכזריות מצמררת, תוך שהוא נוקט, חרף גילו, אלימות קשה ואמצעים שונים על מנת לוודא כי המנוחה מתה". גם שתי תלונות שהגישה גרנות למשטרה נגד בעלה, לא הצילו אותה ממותה האלים.



כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אורן פז מפרקליטות מחוז תל אביב, מגולל כיצד בני הזוג נישאו בשנת 1969. בתקופה האחרונה התגלע סכסוך בין השניים ובעטיו, בנובמבר, פתחה גרנות בהליכים משפטיים לגירושין וחלוקת רכוש מבעלה. בשתי הזדמנויות התלוננה האישה במשטרה בגין אירועי אלימות ואיומים, שנקט כלפיה בעלה, ובעקבותיהם הגישה לבית משפט בקשה למתן צו הגנה מפני הנאשם ובמסגרתו הוסכם כי בני הזוג ימשיכו להתגורר יחד בבית.



בעקבות כך, בימים שקדמו לרצח, "גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להמית את המנוחה". לשם מימוש כוונתו, הכין מבעוד מועד פטיש, עמו תכנן לבצע את הרצח. ב-8 בדצמבר, בשעות הערב המאוחרות, בעת ששני בני הזוג שהו בביתם, נטל הנאשם את הפטיש, ניגש אל המנוחה, אשר ישבה בכורסה בסלון הבית, והיכה באמצעותו בחוזקה בראשה לפחות 19 פעמים, בכוונה להמיתה, חרף זעקותיה וחרף ניסיונה להתגונן מפניו בידיה.



בשלב מסויים, דחף הנאשם את המנוחה וזו התמוטטה על רצפת הבית. משסבר הנאשם כי המנוחה עודה בחיים, נטל בקבוק המכיל חומצת מלח ושפך את תכולתו על ראשה של המנוחה ולתוך פיה, על מנת שתבלע אותה. לאחר מכן חנק אותה בידיו ובאמצעות מגבת, עד שהשתכנע כי היא אינה בין החיים. הוא כיסה את גופת אשתו באמצעות שטיח וכך היא נותרה עד הבוקר למחרת.



בשעות הבוקר התקשר גרנות לבנו והודיע לו כי הרג את אשתו. הבן הגיע לבית זמן קצר לאחר מכן, כשהוא מלווה בשוטרים, והם מצאו את גופתה של גרנות על רצפת הבית ואת בעלה בחדרו, כשסימני חתך בזרועותיו. "במעשיו המתוארים גרם הנאשם למותה של המנוחה בדם קר ובכוונה תחילה", נכתב בכתב האישום.



בתחילה הודה גרנות בפני השוטרים בביצוע הרצח ואף תיאר באוזניהם את קורות האירוע. לאחר מכן סירב לחזור על הודאתו. הפרקליטות ביקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.