מקרה של אלימות שוטרים מגיע לבית המשפט: שני בלשים מתחנת המשטרה בבית שמש הואשמו היום (חמישי) בתקיפה והכאה של נער בן 17, ללא הצדקה. המקרה אירע לפני שנה והיום הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד השניים לבית משפט השלום בירושלים, המייחס להם עבירות של תקיפת הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות אילת רזין בית-אור, ב-21 בנובמבר 2014, סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר, ניגשו השוטרים אביחי תשבי וחן מזרחי אל קבוצת נערים אשר עמדו ברחוב עמק הזיתים בעיר ואשר התנהגותם עוררה את חשדם. במסגרת חיפוש שערכו השוטרים, החל בין מזרחי לבין אחד הנערים, שהיה בגילופין, דין ודברים, שבעקבותיו הודיע מזרחי לנער כי הוא מעוכב לתחנת המשטרה בגין איומים.


 

שוב סירטון שוטרים מכים נער בן 16,17. מדוע מכות? זוועה,

Posted by Ruth Hovav Yefet on Wednesday, May 6, 2015

השוטר החל להוביל את הנער לעבר ניידת המשטרה, כשלפתע פתח הנער במנוסה. השוטרים החלו לדלוק אחריו ובשלב מסוים הנער נכנס לחצר בית והתיישב על כיסא שהיה בחצר. תשבי, שהבחין בנער ונכנס אחריו, "החל להכותו בעוצמה בראשו באמצעות ידו ומרפקוֹ, ללא כל הצדקה". אל המקום הגיע גם מזרחי, והשניים המשיכו להכות את הנער באגרופים, תוך שהם אוחזים בו.



"כתוצאה ממעשי הנאשמים נגרמו למתלונן סימני חבלה בצוואר, בקרקפת, בגב, בזרוע ימין ובכתף ורגישות במישוש בקרקפת, בצוואר, בבית החזה, בגב ובכתף", נכתב בכתב האישום. "במעשיהם האמורים, תקפו הנאשמים את המתלונן בצוותא חדא וגרמו לו לחבלה של ממש".