האם חוזה בין זונה ללקוח הוא תקף, גם אם מדובר במקצוע שהוא לא חוקי? על השאלה הזאת ניסה לענות גבי גזית, ששוחח עם עו"ד אבי קיסוס, מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות באתר הפורומים המשפטיים במסגרת תוכנית הבוקר ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". השיחה התקיימה בעקבות מקרה בו זונה תבעה לקוח, כיוון שלא שילם לה את כל הכסף עליו סיכמו מראש, זאת כיוון שלא נהנה כמו שקיווה. "לדבריו הוא שילם לה בצ'ק, ולטענתו היא לקחה את פרטיו מהצ'ק וכך הגישה נגדו תביעה", סיפר עורך הדין.


"ברמת העיקרון, בין לקוח לזונה מתקיים חוזה", אמר עו"ד קיסוס. "חוזה הוא דבר שמתקיים בין שני בני אדם בוגרים, שמחליטים על מפגש רצונות המתקיים בין שני הצדדים, גם אם הוא נעשה בעל פה. אחרי שהחוזה נכרת, השאלה היא האם הוא בכלל חוקי ויש לו תוקף משפטי. כי חוזה לא חוקי דינו בטלות. החוק מגדיר שלושה סוגי חוזים לא חוקיים - חוזה שנוגד את החוק, חוזה שנוגד את המוסר, וחוזה שנוגד את תקנת הציבור. האם החוזה שמדובר עליו כאן הוא חוקי? בית המשפט יכריע".

גזית שאל איך ניתן לומר שהופר החוזה, אם לא ניתן למדוד את הנאתו של הלקוח, ועורך הדין השיב: "הפונה אמר שהשאלה הובאה לפתחו של בית המשפט, אני מקווה שלא באמת, אלא שזו רק שאלה תיאורטית".