כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד תושב שפרעם החשוד ברצח שכנתו לעיני ילדיה, בעת שניסה לפרוץ לביתה. בתחילת חודש שעבר, תושבת שפרעם, נמצאה במיטתה ללא רוח חיים, כשסימני אלימות על גופה. היום הוגש כתב אישום נגד אשראף טחימר תושב שפרעם שהתגורר בשכנות לבית המנוחה. הוא מואשם בבית המשפט המחוזי בחיפה ברצח, התפרצות, השמדת ראיות, תקיפה גורמת חבלה והחזקת סם שלא לצריכה עצמית. עם הגשת כתב האישום הוסר צו איסור הפרסום על הפרשה.



מכתב האישום עולה כי כבר בשלב הראשוני של החקירה, אחרי שהתקבל דיווח במוקד 100 היה ברור כי הרוצח הוא השכן. הוא זוהה על ידי אחד מארבעת הילדים בוודאות לאחר שנאבק איתו תוך כדי ניסיון הרצח. מהחקירה עולה כי האירוע שהתרחש בראשית מאי סביב השעה 2:30 אחרי חצות, כאשר דווח למוקד על דקירה של אישה בביתה בשפרעם. למקום הגיעו פרמדיק ובני משפחה רבים ולבסוף נקבע מותה בזירה. במקביל הגיעו כוחות משטרה גדולים וסגרו את הזירה. כמו כן הוזעקו למקום כוחות מיוחדים בין היתר, מעבדה ניידת לזיהוי פלילי, יחידות הזיהוי ופיקוד המחוז הצפוני.



ניתוח נתונים ראשון בזירה גילה כי השכן, אשראף טחימר בן 40, המתגורר בבית הסמוך, פרץ לביתה של האישה באמצע הלילה בעת שבני המשפחה ישנו. עוד עלה כי הוא נכנס לחדר השינה ודקר אותה בנוכחות בנה הקטן. צוות החקירה בראשותו של רב פקד עוזי הדר, גילה כי הנאשם נכנס לביתה של המנוחה דרך חלון חדר האורחים, שנמצא במפלס התחתון של הבית. מיד לאחר מכן הוא נכנס למטבח, חלץ את הנעליים, על פי ההערכות כדי שלא תורגש נוכחותו בדירה. בדרכו לאישה הוא נטל סכין גדולה מאחת המגירות במטבח, ועלה לחדרה מתוך כוונה לרצוח אותה.



אשראף טחימר נאשם שרצח את שכנתו לעיני ילדיה. צילום: ללא
אשראף טחימר נאשם שרצח את שכנתו לעיני ילדיה. צילום: ללא




הנאשם ניסה להימלט - ההמון דלק אחריו



עוד עולה מהחקירה כי לאחר שנטל את הסכין הוא ניגש אליה בעודה ישנה ודקר אותה בצוואר. לאחר מכן דקר אותה בכמה מקומות נוספים בגופה. היא כמובן התעוררה והחל להיאבק בו ולצעוק. בנה הקטן שהיה בחדר החל גם הוא להיאבק בנאשם. תוך כדי המאבק הצליח הנאשם להדוף את הילד מהמיטה. באותה עת בעלה של האישה כלל לא היה בבית אלא בשליחות במסגרת עבודתו באפריקה.



תוך כדי המאבק של האם והבן, התעוררו שלושת הילדים האחרים. ביניהם הילד הבוגר, מתחת לגיל 18 של המנוחה והוא שראה את הנאשם. במפגש ביניהם הלם בו החשוד באגרופו וניסה לדקור אותו תוך כדי מנוסתו מהבית. כתוצאה מהמהלומה נפגע הבן באחת משיניו ומניסיון הדקירה נחבל קלות בידו. בינתיים הנאשם קפץ מהחלון הקומה השנייה וברח. הבן שנפגע קלות הזעיק את המשטרה ואת המשפחה ויצא למרדף אחרי החשוד.



עדי ראייה ראו את החשוד בורח מהבית של המנוחה דרך השדות, מגיע לבית הוריו אבל במקום המחבוא שלו הוא מבין שזוהה כי ההמון החל לשאוג בשמו. רפ"ד הדר גילה כי בחקירה הנאשם טען כי הוא לא זוכר את האירוע. "הייתי מסומם, הייתי על אלכוהול", אמר בחקירתו. בשל כך לא הצליחה המשטרה לחלץ ממנו הודאה וגם לא הצליחה להבין מה היה המניע לרצח. החשוד לא מודה ולא מכחיש את המעשים. בית המשפט יצטרך להחליט ובינתיים ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.



עורך הדין ויסאם עארף שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את הנאשם ברצח אמר כי "אשרף מכחיש את האישומים שהועלו נגדו ושיתף פעולה עם החוקרים. אנו נלמד את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט".