הקטין בן ה-17 שנחשד באונס צעירה הלוקה בנפשה ישוחרר רק היום (חמישי) ממעצר, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בצהריים את הערר שהגישו עורכי דינו, על כך שהמשטרה דרשה לשחררו רק בערבות בסכום שלא עלה בידיו להשיג - 500 שקל. השופט בני שגיא קיבל את טענות עורכי הדין, לפיהן אין כל הצדקה להשאירו במעצר, לאחר שהחשדות החמורים נגדו הופרכו.



המקרה עורר הדים רבים, לאחר שבשבוע שעבר נעצרו הקטין וחברו בן ה-20, פלסטינים שנחשדו בכך שאנסו, יחד עם אדם נוסף, צעירה הלוקה בנפשה בדרום תל אביב. במהלך החקירה עלה חשד כי מדובר במעשה שבוצע על רקע לאומני.



המקרה זכה לתשומת לבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו וכתב: "זה פשע מזעזע שדורש גינוי מקיר אל קיר, אבל גינוי כזה משום מה לא נשמע - לא בתקשורת ולא לרוחב הקשת הפוליטית. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במקרה הפוך. אנו נגבה את מלוא המחיר ונמצה את מלוא חומרת הדין עם כל המעורבים באירוע האכזרי הזה".



אך בימים האחרונים חזרה בה הצעירה מגרסתה ובמשטרה הבינו כי ככל הנראה החשודים לא ביצעו את המעשים החמורים שמיוחסים להם. אתמול הם פנו לבית משפט השלום בתל אביב בעניינו של החשוד הבגיר ולבית המשפט לנוער בעיר בעניין הקטין. שם ביקשו לשחרר אותו בערבות צד ג', כלומר שאדם אחר יערוב לו בסכום של 500 שקל.



במשטרה התבססו על כך שהקטין, תושב אזור חברון, נמצא בישראל במעמד של שוהה בלתי חוקי והיה מבוקש בשנה האחרונה בגין תיק ישן של שהיה בלתי חוקית, כאשר כל העת התגורר מתחת לאפם, ביפו. בבקשה שהוגשה לבית המשפט לא נמחקו סעיפי החשדות החמורים. בית המשפט קיבל את טיעוני המשטרה ואף קבע כי על הערב להיות אזרח ישראלי.



עורך דינו של הקטן עשה במהלך הלילה ניסיונות להשיג ערב עבור הקטין, אולם ניסיונותיו העלו חרס. בדיון בערעור שהגישו על החלטת בית המשפט לנוער, קבע השופט שגיא כי הצעיר יחתום בעצמו על ערבות עצמית וישוחרר עוד היום למחסום.