בית המשפט לתעבורה באשדוד גזר היום (חמישי) 21 חודשי מאסר בפועל ושלל את רישיון הנהיגה ל-18 שנים מיעקב ישורון, נהג המיניבוס שנמצא אחראי לתאונת הדרכים קשה בין מיניבוס לרכבת, שאירעה בשנת 2010 סמוך לקיבוץ גת שבדרום. התאונה, שבה נהרגו שבעה בני משפחה אחת, אירעה כאשר ישורון פרץ מחסום רכבת ונעצר על המסילה, ורכבת שנסעה לעברו לא הספיקה לבלום.



השופטת, רבקה שוורץ, הסבירה את גזר הדין בכך ש"מדובר בתזכורת קשה לכל הנהגים בדבר האחריות הכבדה המוטלת עליהם בכל רגע נתון על הכביש ובכל עת של קבלת החלטה". ראש אגף תנועה במשטרה דאז, ניצב אבי בן-חמו, שפיקד על כוחות המשטרה במקום, הסביר לאחר התאונה כי נהג המיניבוס שהסיע נוסעים פרץ את מחסום הרכבת וגרם לתאונה. מפקד משטרת המחוז הדרומי. בנוסף לשבעת ההרוגים, בתאונה נפצעו שמונה בני אדם נוספים ברמות שונות.



אחד מנוסעי הרכבת שפגעה במיניבוס תיאר את האירוע: "הסתכלתי מהחלון, ופתאום ראיתי מיניבוס שפורץ את הגדר, עומד ונעצר על המסילה", הוא סיפר, "כשנהג הרכבת ראה אותו, הוא ניסה לבלום, אבל לא הספיק למנוע את ההתנגשות".



מתנדבי מד"א מצאו את חברם בין ההרוגים


במהלך פעולות החילוץ גילו אנשי זק"א בין ההרוגים את חברם לעבודה. קמב"ץ זק"א נגב, גדי קלרמן סיפר אז: "האירוע הזה מאוד קשה, קשה במיוחד כשמדובר בחברים. אנחנו רוצים שההלוויות יהיו כבר הלילה ולכן אנחנו חייבים לשנס מותניים. אנחנו מכירים את ההרוג מזירות אחרות שטיפלנו בהן יחד. תמיד הוא היה מגיע איתנו למרות שגר רחוק. אחרי האירוע נשתדל לחזור לעצמנו ולהיכנס לאבל עם המשפחות".



פינוי ההרוגים מתאונת הרכבת בקיבוץ גת צילום: אדי ישראל
פינוי ההרוגים מתאונת הרכבת בקיבוץ גת צילום: אדי ישראל



משה ענקי מזק"א, שהיה בין הראשונים להגיע לזירה, סיפר כי בזירת התאונה הייתה המולה רבה. "המראות היו מאד קשים", אמר. "בין ההרוגים היו גם שני ילדים קטנים. הדבר הראשון שעשינו היה לנסות לסייע למד"א לטפל בפצועים. טיפלנו בארבעה פצועים מהמיניבוס. הפצועים האחרים במצב קל היו מהרכבת".



"לצערי הרב, שוב נהג שלא מציית לחוקי התנועה גורם לרכבת לפגוע בו, ובמקרה הזה אנשים שילמו בחייהם", אמר מנכ"ל הרכבת דאז, יצחק (חקי) הראל, "במקום הזה, במסגרת הכפלת הקו בלוד ובבאר שבע, יש עוד עשרות מקומות שיש בהם מפגשי דרך מסילה, ואנחנו נתקלים כל פעם מחדש באדם שלא מציית לחוק".