פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד מוחמד רג'בי, תושב סילואן בן 20, בגין ניסיון לרצוח יהודים בדרך חברון בירושלים לפני שבועיים. על פי כתב האישום, לאחר שגמלה בלבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע רצחני נגד יהודים, הוא יצא מביתו ב-19 באוקטובר, כשהוא רכוב על אופנועו ומצויד בסכין.



מכתב האישום עולה כי בשעה 18:30 לערך הגיע הנאשם, כשהוא רכוב על האופנוע ועל ראשו קסדה, לדרך חברון בירושלים, שם הבחין בחסימה משטרתית בשל אירועי חול המועד סוכות. הנאשם סובב את אופנועו ונסע כברת דרך קצרה. לאחר מכן עצר והחליט לחזור לכיוון דרך חברון. הנאשם פנה לרחוב המפקד, בסמוך למלון הר-ציון, שם הבחין בי.ל. ובו.ל., בעלי חזות יהודית דתית, פוסעים על המדרכה הימנית בכיוון נסיעתו. הנאשם החליט לדרוס את השניים למוות. 



הנאשם הגביר את מהירות נסיעתו ותוך שהוא נוסע במהירות רבה, הסיט את האופנוע ימינה והתנגש בעוצמה בי.ל. מאחור, בצידו השמאלי של גופו. כתוצאה מההתנגשות, הועף י.ל. לגובה של כשני מטרים באוויר ונפל על הארץ.



רג'בי, שהחליק עם אופנועו ארצה, קם, הוריד את הקסדה מראשו, הוציא את הסכין ופנה להרוג את ו.ל. באמצעות הסכין והקסדה. הנאשם התקרב אל ו.ל. כשהוא אוחז בסכין בידו השמאלית ובקסדה בידו הימנית. ו.ל. נאבק בנאשם ותוך כדי כך הלם הנאשם באמצעות הקסדה שלוש פעמים בפניו של ו.ל.



בשלב זה הגיע למקום דוד ליצנסקו, חברם של שני הפצועים, שהיה בקרבת מקום. הוא אחז בנאשם בחוזקה מאחור והפילו על הארץ. ו.ל. דרך על ידו של הנאשם אשר אחזה בסכין והוציא את הסכין מידו. זמן קצר לאחר מכן הגיעו שוטרים למקום.


 


כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לי.ל. שלושה שברים: שבר פתוח עם ריסוק בקרסול רגל שמאל, שבר בבוהן רגל שמאל ושבר בכף יד שמאל. כן נגרמו לו חבלות בפניו והוא נזקק למספר תפרים בראשו. נכון לעת זו מתנייד י.ל. באמצעות כסא גלגלים והוא צפוי לעבור ניתוח. ו.ל. נפצע בפניו.