חיים ביטון, נהג אגד שגרם למותם של שישה נוסעים בכביש 1 בפברואר האחרון, הודה והורשע היום (חמישי) במסגרת הסדר טיעון, בשישה סעיפי עבירה, בהם גרימת מוות ברשלנות, פזיזות, נהיגה ברשלנות ובמהירות בלתי סבירה. על פי ההסדר, שעדיין לא אושר על ידי בית המשפט, ביטון ירצה ארבע שנות מאסר, רישיון הנהיגה הציבורי יישלל לצמיתות. "כתב האישום על כל סעיפיו מוכר לי, ואני מודה בכל כתב האישום המתוקן ובכל העבירות הרשומות בו", אמר ביטון בבית המשפט המחוזי בירושלים. את הטיעונים לעונש ישמע בית המשפט בחודש מרץ.



תוצאות התאונה שבה הורשע ביטון היו קשות. לאה מלמוד (62), יעקב מאיר חשין (28), ישראל וינברג (25) חנה פרנקל (24) אהרן כהן ולוי יצחק אמדאדי (17) מצאו בה את מותם, נוסעת נוספת נפצעה באורח קשה וידה נקטעה, ושמונה נוסעים נוספים נפצעו קל. התאונה התרחשה בקו 402 של אגד, שעשה דרכו ב-14 בפברואר על כביש 1 מירושלים לבני ברק. תחילה הנסיעה התנהלה כרגיל, עד שהאוטובוס "עבר את מחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה, עת עבר ליד משאית שעמדה בשול הכביש, כשאורות הדרך שלה דולקים ואורות המצוקה נראים למרחק, כשכמעט כל רוחבה מצוי בשוליים והיא בולטת, עם חלקה השמאלי, לתוך הנתיב הימני כ-11 ס"מ בלבד", נכתב בכתב האישום. 



למרות שניתן היה להבחין במשאית ממרחק של כ-840 מטר לכל הפחות, ביטון "הבחין במשאית באיחור כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית. רק אז הסיט הנאשם את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם, כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".



נהג האוטובוס חיים ביטון. צילום: פלאש 90
נהג האוטובוס חיים ביטון. צילום: פלאש 90



ניצב בדימוס ירון בארי, שהיה בעת התאונה ראש אגף התנועה במשטרה, תיאר את המראות בזירה בעת התאונה והאשים את ביטון בניסיון לטשטש את עקבות המקרה. "המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה ובודקים מה הסיבות לכך. זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג חיים ביטון עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי".