ההורים הנאשמים בהתעללות בבנם בן הארבע בעת שהיה מאושפז בבית החולים תל השומר ישוחררו היום (שלישי) ממעצר: כך  מסתמן לאחר שהפרקליטות הסכימה למהלך. בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב הביעו התביעה וההגנה את הסכמתן כי זוג ההורים ישוחררו בתנאים. בפרקליטות יבקשו מבית המשפט לשחררם למעצר באיזוק אלקטרוני ואילו סנגורם, עורך הדין יהודה פריד, יבקש לשחררם למעצר בית.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי החל ממרץ בשנה שעברה ועד ינואר, אושפז הפעוט שש פעמים בתל השומר כאשר כל העת שהו הוריו ליד מיטתו. באחד האשפוזים, ביצע לכאורה האב מעשים מגונים בבנו. במספר הזדמנויות, בלי ידיעת הצוות הרפואי, הזריקה האם לבנה מים, להם הוסיפה מלח שולחני ואמפולות של סודיום כלוריד.



כתוצאה מכך, נגרמו לפעוט חבלות, והעליות התדירות ברמת הנתרן בגופו גרמו לו לשלשולים ולעליית חום. בעקבות הזרקת החומר, חלה החמרה במצב הפעוט והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ. למרות זאת, האם המשיכה לעשות כך. מבקשת המעצר עולה כי המעשים תועדו במצלמה.



לאור העובדה שהפעוט אושפז מספר רב של פעמים בשנה האחרונה בשל אותם סימפטומים ומבלי שניתן לכך הסבר רפואי מניח את הדעת, הועבר התיק הרפואי לשם הכנת חוות דעת מומחה בדבר הסיבות לאשפוזים הללו. בפרקליטות מחכים לחוות הדעת, שתקבע האם ההורים ביצעו את המעשים גם בביתם, מה שהוביל לאשפוזים התכופים.



לגבי האב נכתב כי "המקום והעיתוי בו בוצעו המעשים מדגיש את חוסר יכולתו של המשיב לרסן את דחפיו המיניים, שעה שבסיטואציה בה הפעוט חסר אונים ונזקק יותר מכל לטיפול והשגחה, מנוצל בצורה אכזרית על ידי המשיב בכדי לבצע בו מעשים מגונים". עוד נכתב כי האם "הוכיחה במעשיה ובאמירותיה, שלשיטתה, היא יודעת היטב כיצד לטפל בפעוט, התעלמה מהטיפול הרפואי שקיבל המשיב, הזריקה לו בהזדמנויות רבות מים עם מלח שולחני, תוך העלמת האינפורמציה מהצוות הרפואי, ותוך התעלמות מהנזקים שנגרמו לקטין והסכנה הממשית שגרמה לבריאותו, עד כדי כך שסיכנה את חייו".