"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה ומתקדמים", כך אמר היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהתייחס למגעים להסכם עד מדינה עם ארי הרו, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה. "תנו לנו לעבוד בשקט ולהגיע לחקר האמת", הוסיף מנדלבליט. היועץ, שאמר את הדברים בכניסה לאולם בית המשפט העליון, שם התקיים טקס הפרידה מהמשנה לנשיאת העליון, השופט סלים ג'ובראן, לא הוסיף דברים בנושא הרגיש.
לאחר שהתברר כי הרו ימסור מידע לחוקרים בפרשות 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (תיק מוזס - נתניהו), אמש התברר שהוא ימסור פרטים נוספים, במסגרת ההסדר המתגבש עמו, גם בפרשת הצוללות, זאת לאחר ששמו הועלה מספר פעמים על ידי הנחקרים בפרשה, כך לפי חדשות 10. 

ארי הרו לצידו של נתניהו. צילום: פלאש 90
ארי הרו לצידו של נתניהו. צילום: פלאש 90
ראוי לציין כי רה"מ אינו חשוד בתיק המדובר, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שעדותו הצפויה של ארי הרי, שהיה בעבר קרוב מאוד אליו, מקרבת את החוקרים לנתניהו. כמו כן, לא ברור אם הרו חשוד בפרשה, על אף ששמו הוזכר פעמים רבות על ידי הנחקרים. גורם בכיר במשטרה אמר בעקבות ההתרחשויות כי "התיקים מתחזקים משמעותית כתוצאה מהעדות של ארי הרו". גורמים אחרים הוסיפו: "אפשר בהחלט להגיע להסדר עד מדינה עמו".

במקביל חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), החוקרים את הפרשה, עושים מאמצים קדחתניים כדי לאתר לפחות עד מדינה אחד נוסף שיקל עליהם בחקירת הפרשה המורכבת, ותתי הפרשות שנספחו אליה בעקבות עדותו המפורטת של המתווך בעסקת הצוללות, עד המדינה מיקי גנור.
גנור, כך מתברר, לא יואשם ולא יורשע בעבירות שחיתות, אלא בעבירות מס בלבד, זאת לאחר שבמהלך מעצרו בחשבונותיו נמצאו 40 מיליוני שקל, מהם הוחרמו 10 מיליון, והוא ייכלא לשנה.