פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד מוחמד אבו חבאק וזיאד אבו חבאק, תושבי ביר הדאג' שבט אלעזאזמה, בעבירות רצח, שלוש עבירות של ניסיון רצח והחזקת והובלת נשק בגין גרימת מותו של סופיאן טראבין ז"ל במרץ 2017 וניסיון לגרימת מותם של מעורבים נוספים באותו אירוע.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירב עמר כהן, עולה כי בין מוחמד אבו חבאק לבין תיסייר טראבין התגלע סכסוך. בתאריך ה-7 במרץ נהג תייסיר ברכבו, כאשר לצידו ישב המנוח, סופיאן טראבין, ובמושב האחורי ישבו פאיז אבו בלאל ולצידו בנו הקטין בן ה-5 של תייסיר. הארבעה נסעו ברכב בכביש 40 מכיוון כללי צומת גורל לכיוון שגב שלום, במקטע הכביש שבין צומת חטיבת הנגב לבין מחלף שרה.



במהלך הנסיעה, ובמרחק מה לפני מחלף שרה, הגיח רכב שבו נהג מוחמד אבו חבאק וזיאד אבו חבאק ישב במושב האחורי, כששניהם חמושים באקדחים.


תוך כדי נסיעה, נצמד מוחמד עם רכבו מספר פעמים לרכבו של תייסיר, האיץ את מהירות נסיעתו ובלם מספר פעמים על מנת לנסות לחסום את תייסיר ולגרום לו לעצור את רכבו.



בסופו של דבר, בשל פעולותיו של מוחמד, עצר תייסיר את רכבו. בשלב זה ירה מוחמד אל עבר היושבים ברכב. בתגובה החל תייסיר בנסיעה במטרה להתחמק מהנאשמים, אך הנאשמים יצאו מרכבם והחלו לירות לעבר היושבים ברכב. כתוצאה מהירי נפגע סופיאן טרבין בראשו וכעבור יומיים נקבע מותו בבית החולים.



במקביל לכתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.